![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
Hur bär man sig åt för att importera material och egna banor som man skapat i TRS 2004 till TRS 2006?
/Håkan M |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Instämmer, hur gör man ??
Jag har försökt att importera via Content Managern, men det går inget vidare..... förmodligen fattar jag inte hur man skall göra. Finns det någon som vet detta ?? Mvh. Stefan |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Finns två sätt. Antingen importera cdp-filerna eller din Auran\TRS2004\World\Dispatcher-mapp. Öppna Content Manager Plus via TRS2006-ikonen och Manage Content.
* CDP-filerna. Klicka File\Import CDPs och välj målmapp * Dispatcher-mappen. Klicka File\Import Content och välj din C(?):\??\Auran\TRS2004\World\Dispatcher-mapp. Efter att detta är gjort måste du "commita" (godkänna) det som är importerat. Klicka på fliken Open for edit. Markera allt, högerklicka Edit\Commit och godkänn. Nu skall allt vara importerat. Säkerligen är en massa saker märkt med ! då sättet hur config-filerna skall skrivas och hur saker skall göras till TRS2006 är lite ändrat sedan TRS2004. Om man behöver gå via commit för CDP-filer kommer jag inte ihåg, men finns det inget under fliken Open for edit är det OK.
![]() M.v.h Rojje Senast redigerad av Rojje den 2005-09-23 klockan 13:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Glöm inte också att ditt eget material finns i World/Custom mappen.
![]() |
#5 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Mycket att lära för en nybörjare.Tack allesammans för god hjälp!
MVH/ Håkan M |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Jag har nu följt de goda råden jag fick och allt fungerade helt perfekt.
Detta forum är värt sin vikt i guld! TACK! För dem som i likhet med mig inte får sin RailDriver att fungera med TRS 2006 och inte redan känner till det, säger P.I.Eng. att en uppgraderad driver är på gång, dock inget releasedatum ännu. /Mvh Håkan M |
![]() |
![]() |