![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Hej
Jag har börjat bygga på biltema och har lite frågor omkring det. Hur gör man texten helt ifylld (se nedan)? Har någon en textur till en affär
Arvid Nilsson Senast redigerad av Arre den 2006-12-17 klockan 12:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Vet inte riktigt hur du tänkt dig men det ser ut som lite onödigt hög polygonanvändning om du skall ha texten Biltema i 3D.
Varför inte göra en låda istället som du lägger på en skylttextur med texten på ljus bakgrund eller nåt? Skall du bara fylla ett objekt med en färg så är det enklast att göra en liten 32x32 tga-bild med den färgen. Sen är det bara att mappa den texturen till objektet och lägga till uvw så är det klart.
![]() |
#3 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Hej!
Jag byggde på biltema till msts en gång i tiden, du får gärna använda mina texturer om du själv kan plocka ut dem då jag inte har tid för det! Du finner biltema till msts på www.banbyggarna.com där du sedan får öppna fileran med TgaTool2 eller liknande... ![]() Edit: Jag har inte filerna på datorn längre, tyvär! ![]() Du får om du har tid(eller någon annan! ![]() Senast redigerad av Olaf Lindström den 2005-05-03 klockan 18:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()