![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Var kan man hitta hjälpverktyg för att koppla ihop singelspår, så det blir dubbelspår.
![]() |
#2 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Vad menar du med det?
DEt är ju bara att dra ut ett nytt spår till det ena och den andra till den andra. Rätta mej ifall jag fattat detta fel
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
STW har nåt verktyg som jag använder för detta, tror att det finns på en av deras skivor.
Det är två korta spår med 5 meter emellan och spline-punkter i var ända. Placerar man ut två såna, ansluter spår emellan, tar bort och placerar ny där nästa punkt skall vara osv.
![]() |
#4 |
Skånsk användare
|
![]()
Jo, jag har testat det...men när jag sen testkör så finns den grå STW skylten kvar...är detta något enbart jag har problem med eller?
![]() |
#5 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Tanken tror jag är att den ska försvinna i driver
![]() |
#6 |
Skånsk användare
|
![]()
Okej...men är inte det driver man testkör i då?
![]() |
#7 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Man kör i Driver och bygger allt i Serveyour (kommer inte ihåg hur det stavas).
![]() |
#8 |
Skånsk användare
|
![]()
Jo, det vet jag Tobias...men problemet är att när jag använder verktygen som följde med på Svenska Tåg cd:n så syns detta även i "driver".
Går detta att göra nåt åt?
![]() |
#9 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Hej!
Nu har jag inte provat detta verktyg själv, men jag tror att man ska ta bort det efter det att man lagt spåren. mvh .... Mats
![]() |
#10 |
Hedersmedlem
|
![]()
Japp, som jag skrev i förra inlägget (eller försökte skriva) så:
- Första sträckan lägg två verktyg och spår emellan. - Ta bort verktygen - Lägg ett nytt verktyg till nästa sträcka och spår mellan. - Ta bort verktyget. - Skölj o repetera ![]() Finns det nåt enklare sätt att lägga dubbelspår med STWs nya fina spår på ST2005 skivan så är jag öppen för förslag ![]()
![]() |
#11 |
Skånsk användare
|
![]()
Hm...tror jag vet vad ni menar...MEN är det tänkt att spåren ska gå ihop efter man tagit bort verktyget, eller man får koppla ihop det manuellt? För det går inte så bra att göra kurvor med den metoden.
![]() |
#12 |
Hedersmedlem
|
![]()
Då tar vi det med en hög med bilder
![]() 1 - Du placerar ut 2 verktyg och drar spår emellan. 2 - Tar bort båda verktygen och klickar med "RÄTA UT" knappen på båda spåren, det är viktigt! 3 - Placerar ut ett nytt verktyg i halva kurvan och med halva den totala vinkeln emot det raka spåret. Dra spår ifrån splinepunkterna där du tog bort verktyget innan. 4 - Tar bort verktyget. Ser lite dumt ut men ingen panik! 5 - Sätter ut ett nytt verktyg där kurvan skall sluta och drar återigen spår dit. Fortsättning nästa post...
/MVH Patrik ![]() Senast redigerad av Deskgrunt den 2005-09-10 klockan 22:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Hedersmedlem
|
![]()
6 - Tar bort verktyget och sätter ut ett nytt för att bilda raksträckan, drar spår... Glöm inte klicka "RÄTA UT" på spåren som skall vara raka!!!
7 - Nu har vi en jämn och fin kurva.
![]() |
#14 |
Skånsk användare
|
![]()
Tackar för denna ambitiösa hjälp