![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Sitter och leker lite grann med fotona som jag har tagit, meddans jag väntar på 2006:an.
Hittar bara några lastbilar som inte fungerar så bra med bilderna, då mappningen av taket till dom, tydligen sitter på sidan. Har för mig att jag har sett lastbilar någonstans och även har dom hemladdade (tror jag) Någon här som har koll på detta och var dom kan finnas.
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Vore kul med svenska lastbilar om du fick tillåtelse att släppa dem, ser väldigt bra ut!
Tidigare fanns det en hel sida full med lastbilar här: http://www.trainz-kleinkram.de/ Men den verkar borttagen nu och jag hittar bara ett fåtal av dem på DLS ![]() Förresten, har du fått tillåtelse att släppa tankvagnarna än? Vore synd annars. Angående mappningen av texturen ovan så har jag liknande problem på nåt lok, inte mycket att göra. Om du hittade exakt var på sidan som det är mappat så skulle man kanske kunna lägga in en blå ruta där typ som en lagning eller liknande.
/MVH Patrik ![]() Senast redigerad av Deskgrunt den 2005-09-23 klockan 10:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Kom just på varför lastbilarna på http://www.trainz-kleinkram.de/ försvunnit...
De som inte finns på DLS är nu inbyggda i TRS2006 men de heter nu Vehicle Truck 1-10.
![]() |
#4 |
|
![]()
Gjorde en egen väldigt enkel lastbil istället. Två olika kvadrater som jag satte ihop och mappade sedan. 32 polys om jag fattar räknaren rätt.
Som synes, så är inte mappningen den bästa och själv tänker jag inte lägga ner så speciellt mycket jobb på detta heller. Har själv bara tänkt ha dessa en bit bort i bakgrunden och inte titta direkt närmare på dom. Om intresse finns. Så kan jag lägga upp dom här för nedladdning och då packar jag in Gmax-filen i kuiden. Om nu någon skulle vilja göra en bättre mappning eller byta ut mot egna bilder för att underlätta med mappningen. 8 bilder runt om.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2005-09-23 klockan 18:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]()
Dom 3 sista bilderna.
EDIT: Sofiero tillagt
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2005-09-23 klockan 20:41. |