Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-11-10, 16:48   #1
Pursche
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Unhappy Trs 2009

Detta var lite roligt. Gjorde en preorder på Trainz 2009 eftersom man då får vara med och betatesta tills den släpps. Sitter nu och laddar hem 2,6Gb för att testa och kommer då åt en liten sida med kända buggar. Längst ned på denna sida står
"Windows Vista not working with the current build."

Yey, vi får väl se när jag kan testa den.........

PS, har vi någon Beta tråd om TRZ2009 på detta forum? DS

Senast redigerad av Pursche den 2008-11-10 klockan 16:52.
Pursche besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2008-11-10, 19:38   #2
Pursche
Medlem

Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Nu fick jag igång det. Samma fel som på Trainz 2006. Man får gå in i configfilen och skriva till -intro=disable
Gammal 2008-11-10, 19:53   #3
Janne
STW-member

Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Jag har kört några dagar och det ser rätt bra ut. Jag har inte letat efter buggar, de kommer nog när man minst anar. Just nu försöker jag få in content som vi gjort för TRS2004 och helt problemfritt är det inte. Bl a har vi lok och vagnar som är gjorda med progressive mesh och då föreslås att man ska använda LOD i stället. Det betyder att vi får gå in och pula lite med objekten. Dessutom har jag för mig att man inte kan ta med sig Aurans content som liger i ja-filerna (de som börjar med kuid -1 t ex) och där finns en del saker vi använt.

Det kanske är läge att skapa en beta-tråd för TS2009 (som den heter).

- Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-11, 01:02   #4
theSnuFFer
Medlem

Reg.datum: Apr 2006
Standard

Jag har oxå kört ett par dagar nu och det känns ganska stabilt - fast det är en Beta.
Kanon grafikhantering, riktigt kvickt, drar mindre kraft av datorn - fast jag fläskat på med högsta inställningar på all grafik. Och nu kan Trainz äntligen hantera upp till 2GB av minnet!
(Något jag har haft problem med på stora banor med mycket content där den hela tiden ska läsa från hdd så fort man flyttar sig eller panorerar.)
Sen något glädjande till alla som svär över CMP och alla hängningar - Grymt snabb! Rejält förbättrad motor bakom (Om man nu kan säga så...) Och både en snabb och en utökad databasreparation tillgänglig!

Tror det här kommer bli en toppenversion!

Lite negativt dock:
Jag gillar inte menyerna, ikonerna och HUD:en som känns grötiga i typsnittet och har bredare kantlister? (Trainz Classic-layout) Jag föredrar TRS2006 som känns cleant på något sätt i jämförelse.
Sen har jag just nu problem med att få in allt material som jag hade arkiverat. Eller rättare sagt - det går inte alls... CDP-filerna däremot går alldeles utmärkt. Så nu måste jag spara om alla objekt till CDP-filer för att få in boggies och likanande och testköra de tåg jag själv vill. (Orkar ju inte vänta till december innan jag får min skiva med den skarpa versionen...)

Annars till alla som inte orkar BETA-testa:
TS2009 - "WORTH WAITING FOR..."

//theSnuFFer
theSnuFFer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-13, 08:51   #5
CGD
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Standard

Ni som prövar TRS2009, hur är det med AI funktionerna? Har enspårstrafik åt båda hållen blivet förbättrad? Stannar tågen vid rött ljus eller en bit efter, för att sedan köra på igen? Ock korsningar, fixar 2009:an att det är korsning? Portalerna klarar de av all last även tredjeparts last?

theSnuFFer du skrev om 2 GB minne. Hur mycket minne kan 2009:an klara? Ock processorn, tar 2009:an tillvara flerkärneprocessorer? Samma fråga gäller även grafiken. Har vi fullt stöd för både ATI och Geforce som ju idag kan ha mycket minne. Speciellt om du kör med ett 64 bitars OP.

Ja det blev en hel radda med frågor som inte fått svar det enda som jag tycker Auran berättar om är hur bra grafiken är och visar upp jämförande bilder. Men grafiken är ju inte allt.

Glömde fråga om bredbildsskärm. Alla bilder jag ser har det gamla vanliga formatet så finns det stöd för bredbildsskärmar?

Senast redigerad av CGD den 2008-11-13 klockan 09:21.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-13, 18:43   #6
hgkn
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Unhappy Nedladdnings problem.

Jag fick ner 75% i helgen sen har det inte gått att få kontakt igen.
Hur har ni lyckats ladda ner?
Gammal 2008-11-13, 23:38   #7
theSnuFFer
Medlem

Reg.datum: Apr 2006
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CGD
Ni som prövar TRS2009, hur är det med AI funktionerna? Har enspårstrafik åt båda hållen blivet förbättrad? Stannar tågen vid rött ljus eller en bit efter, för att sedan köra på igen? Ock korsningar, fixar 2009:an att det är korsning? Portalerna klarar de av all last även tredjeparts last?

theSnuFFer du skrev om 2 GB minne. Hur mycket minne kan 2009:an klara? Ock processorn, tar 2009:an tillvara flerkärneprocessorer? Samma fråga gäller även grafiken. Har vi fullt stöd för både ATI och Geforce som ju idag kan ha mycket minne. Speciellt om du kör med ett 64 bitars OP.

Ja det blev en hel radda med frågor som inte fått svar det enda som jag tycker Auran berättar om är hur bra grafiken är och visar upp jämförande bilder. Men grafiken är ju inte allt.

Glömde fråga om bredbildsskärm. Alla bilder jag ser har det gamla vanliga formatet så finns det stöd för bredbildsskärmar?
Jag har inte testat AI:n än, så där kan jag tyvärr inte svara dig.

2GB minne är max. Ev. går det att editera och skriva in mer om man vill i "Trainzoptions"-filen om man vill. Det har jag gjort i min TRS2006 (=999 Har inte vågat testa mer)

Ang. processorn och grafiken kan jag tyvärr inte svara på det heller. Tittar jag på min egen dator med C2D så har den per automatik tilldelat sig rätten på båda och fördelar lasten. Men om TS2009 även stödjer Quad vet jag ej...

Ja, både TRS2006 & TS2009 har stöd för bredbild (16:9) Det har jag själv kört med hela tiden på min 32".

//Mvh theSnuFFer
theSnuFFer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:19.