![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Visa resultat för omröstning: Rösta | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
26 | 40.00% |
Nej |
21 | 32.31% |
Nej, fast 15-årsgräns är ok |
18 | 27.69% |
Antal röster: 65. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Nej, tycker jag verkligen inte.
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Håller med!
![]() |
#3 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Varför tycker ni så då? Det underlättar om man kan motivera...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Någon som vet bakgrunden till det här? Jag har inte riktigt hängt med i den här frågan och förstår inte riktigt problemet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Hittade den artikeln efter lite letande på google, tack iaf för infon. Verkar som att man inte förstått att det är dumt o ta för mycket av saker o ting...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Ja, nu ska jag då inte skryta med att jag vet exakt vad en energidryck innehåller...
![]() ![]()
![]() |
#8 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
För att jag tycker det är löjligt att man ska vara myndig för att få köpa energidryck. Jag förstår varför det är 18 på tobak och alkohol men gränsen går vid energidryck. Jag tycker det är toppenbra när jag ska plugga t.ex, bara för att vissa småbarn dricker detta under skoltid och blir hyperaktiva så kan man inte sätta 18år på det. Klart att 10-12åringar påverkas mer av drycken än vad 14-15åringar gör. Därför anser jag att det är okej med 15år men 18 är bara att överdriva.
![]() |
#9 | |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Nej jag tycker inte att vi ska sätta åldersgräns på energidrycker. Då måste vi sätta åldersgräns på kaffe och vanlig läsk med. De verksamma substanserna i Red Bull och diverse plagiat är just koffein och socker. Sedan värdesätter jag som icke kaffedrickande lastbilschaufför, Red Bull just när man behöver lite extra energi.
Däremot borde det finnas energidrycker som dessa, men utan taurinet. Taurin bidrar inte till att göra dig pigg, utan är egentligen en helt meningslös ingrediens. Nu finns det en på Pressbyrån, den heter Afternoon wakeup call, men jag har bara sett den där.
Fotointresserad lokförare Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com ![]() Senast redigerad av simonbertilsson den 2009-03-26 klockan 17:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2011
|
![]()
Jag tycker det ska vara 15-årsgräns på redbull och sånt!!!!!!!
![]()
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Helt upp till den enskiljde individen tycker jag. Vill folk hälla i sig sånt skit så låt dem.
|
![]() |
![]() |