![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Efter typ E kommer E2, som är en utbyggnad av typ E. Man flyttade fram pannan
en aning och förlängde ramverket med 1 meter. Sedan monterades ett löphjul framtill för att förbättra gångegenskaperna. Sist men inte minst så höjdes hastigheten till 70 km/t. Från bilderna kan ni se att i stort sett så återstår textureringen..... Ja, jag vet, men rök problematiken kommer senare....... ![]() E2 951 som jag bygger gick bl.a på Lövsta banan under 50-talet (Spånga-Hässelby-Lövsta sopstation) med sopvagnar från Tomteboda. Tåget kallades silverpilen på grund av vagnarnas färg. Undrar om det finns nån ritning på dessa vagnar? FRÅGA: KAN MAN DEFINIERA UPP LOKETS HÖGSTA TILLÅTNA HASTIGHET I CONFIG FILEN E.D? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Det är bar att böja sig i beundran, vovven!
![]() Får man fråga vilket verktyg du använder - är det Gmax eller Blender? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Det här gillar jag och säkert Leoj också.
Kanske till och med Janne, från gamla STW-gänget blir sugen på Trainz igen. Då vi har våra rötter i Hässelby. Fick dock själv, aldrig se soptåget (Silverpilen) med E2-loket, bara när hon drogs utav en T21:a eller T23:a. Osäker på vad, då man bara var en 8-9 år när sista tåget gick. Undra om det är ditt lok, som är dragare i länken nedan. http://www.birger-jarl.net/AAAsoptag%20lovsta.jpg Har några ritningar på sopvagnar, men jag har ett svagt minne av, att det är fel sopvagnar mot dom som gick på Lövsta.
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Nänu blommar det i rabatten..
kanske dags att böra bygga hässelby? :P
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Ritningarna och bilderna du sände mig visar SLJ (Spånga-Lövsta) sopvagnar, alltifrån de äldsta modellerna fram till de "modernaste"......... Loket på bilden är E2 1331 i Hässelby Villastad och enligt mina uppgifter taget 1969(?). Själv har jag bott i denna stadsdel men inte känner jag igen mig. I och för sig många år senare. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Om man vill sätta lokets eller vagnens högsta tillåtna hastighet i config filen så finns följande:
extensions { max_permitted_speed-60850 "##kph" } Observera dock att detta bara gäller fö AIDriver! Finns en annan möjlighet också NÄR MAN KÖR SJÄLV. Är i kontakt med Aurans forum just nu. Kanske skulle lägga in detta i en ny tråd????? Vad gäller E2 loket så är textureringen så gott som "klar" Fattas gör vissa dela av ramverket,gångborden + delar framtill på loket. Observera att tendern på bilderna är L tender 907. E2 951ans tender kommer "snart" att målas upp....... 3 bilder bifogas. Röken från skorsten har "inaktiverats". Tråkiga saker avvaktar man som bekant med till slutet...... Senast redigerad av vovven47 den 2011-03-28 klockan 04:00. Anledning: ta bort mening |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
undersökning på Internet. Paul Hobbs har tagit fram ett flertal alldeles utmärkta dokument för att komma igång med Gmax. Blender kände jag inte till. Kanske synd. Vad vet jag? |
|
![]() |
![]() |