Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-08-08, 11:20   #1
Rojje
Hedersmedlem

Reg.datum: Jan 2002
Question Önskan, uppdaterade svenska signaler

Något som skulle lyfta Trainz otroligt mycket skulle vara nya svenska signaler. Det som skulle finnas med är:
  • Blinkande försignalering
  • Rätt storlek (dagens signaler är lite för små)
  • Möjlighet till att ange hastighet invid signalen vilket gör det möjligt att ha en hastighet för rakspår resp. kurvspår
  • Koppla signalens försignalbesked till typ av efterföljande signal. T.ex "en grön, en grön blink" till en huvudljussignal i stopp och "tre gröna" till en huvuddvärgsignal i stopp.
  • Välja om signalen skall ha stolpe eller ej, sitta i morabrygga, fackverksbrygga eller på en kontaktledningsstolpe.
  • Tvåradig text på märktavlan där det även går att välja om den skall vara rund eller fyrkantig (visar om det är en blocksignal eller ej).
  • Sitta på höger eller vänster sida om spåret och på vilket avstånd.

Sådana signaler tillsammans med allt på Svenska Tåg 2004/2005 skulle göra det till en komplett svensk virtuell järnvägsvärld.

Någon kanske undrar varför jag inte gör det själv och svaret är att jag kan inte. Har ingen talang för Gmax (har försökt) och ingen kunskap i skriptande. Därför denna önskan alla OTROLIGT duktiga STW:are och alla andra skapare av saker till Trainz. Ni gör det mycket roligare att vara Trainzare tack vare ert arbete med svenska saker till Trainz.

M.v.h Rojje

Senast redigerad av Rojje den 2005-08-14 klockan 21:56. Anledning: Sent upptäckt stavfel
Rojje besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2005-08-08, 11:54   #2
Fredrik
Admin & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Det mesta av det där har ju Tomas gjort. Allt är inte färdigt dock. Men om du skickar ett PM till honom kanske det finns möjlighet att du får tjuvtitta på det som finns iaf.
Gammal 2005-08-08, 12:01   #3
Rojje
Hedersmedlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Det mesta av det där har ju Tomas gjort. Allt är inte färdigt dock. Men om du skickar ett PM till honom kanske det finns möjlighet att du får tjuvtitta på det som finns iaf.
Jag pratade med Tomas om detta förra året och fick uppfattningen om att det hela inte fungerade till 100%. Till det kom sedan en lokförarutbildningen och ett annat spel emellan . Hoppas att det är fler än jag som saknar signalerna så att Tomas kanske får ork/tid/lust att släppa paketet när han får se hur eftersökt det är. Jag bistår gärna som betatestare eller som bollplank

Var det någon som skrek utpressning mot Tomas

M.v.h Rojje

Senast redigerad av Rojje den 2005-08-08 klockan 12:14.
Rojje besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-08-08, 19:11   #4
hgkn
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Standard

Det vore också trevligt om man kunde få någon rule till femskenssignalerna tex. om en växel ligger til h/v visa 3 gröna.
Sedan undrar jag om det är någon som kan skriva ett skript så att kommandot Wait for Trigger sorterar upp i olika bokstavs menyer som Drive to A Trackmark.
Gammal 2005-08-08, 20:17   #5
Rojje
Hedersmedlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hgkn
Det vore också trevligt om man kunde få någon rule till femskenssignalerna tex. om en växel ligger til h/v visa 3 gröna.
.
Göran: "tre gröna" har inget med växelläget att göra utan avståndet till efterföljande signal. Är det kortare än 450 meter (plus några skäl till) visas "tre gröna" istället för t.ex "två gröna" eller "en grön och grön blink".

Men jag håller med dig, ett skript som tillåter att man väljer en signalbild i förhållande till en växel och/eller signal vore guld

M.v.h Rojje
Rojje besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-08-08, 20:36   #6
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Tillhör den skaran som inte skulle ha något emot en uppdatering av signalerna och gärna skulle vilja se vad Tomas hade på gång och kanske lite skript till. Så Lars också får lite mer att jobba på.

Bengan.
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:34.