![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Hej !
Här kommer en knivig fråga som jag undrar om någon kan hjälpa mig med att lösa? 1. Två Y1 ![]() 2. Den ena Y1:an kopplar till den andra för att gå gemensamt till en annan station. 3. Vid ankomst till den nya stationen (förgreningsstation), vill jag koppla isär Y1 ![]() Allt detta automatiskt (AI-förare) Problemet är att bla att det inte alltid blir samma Y1-förare som är aktiv efter ihopkopplingen. En annan fråga är hur jag får den "sovande" föraren att bli aktiv, och komma ihåg sina kommandon efter isärkopplingen av Y1 ![]() Hoppas någon har svaren på detta !! Mvh. Stefan (tidtabellsfreak.....) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Om du räknar ut ungefär tid kan du använda "wait for" kommandot så lång tid som du tror det kommer att ta och sedan klarar du nog resten
![]()
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Nja.....
jag testade att lägga föraren i den Y1:an på ett schemasom innehöll wait for..., men samma sekund som Y1 ![]() Dessutom verkar det som om det ibland är problem med att få Y1 ![]() ![]() //Stefan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]() Citat:
Har för mig att det finns kommandon på DLS för att få en förare att gå ur och i lok. Sen kan du använda någon form av "meddelande-kommando" som den lediga föraren väntar på tills loket blivit avkopplat igen. Kolla efter "Wait for message", "wait for message and clear", och "Set message". Kommer inte ihåg exakt namn men du hittar dem nog.
![]() |