![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Tidigare Metal_henke
Reg.datum: Feb 2006
|
![]()
Läste precis att Trelleborg ska ha en tågstation år 2012.
Det är bra att de ska bygga en där, eller hur? Mer info på länken nedan: http://www.banverket.se/templates/Pr...e____13762.asp
![]() |
#2 | |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#3 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#4 | |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Nu är vi i mina hemtrakter, intressant ![]() Jo det finns en "station" idag men den används enbart som "prydnad" krasst uttryckt. De tåg som passerar denna "station" är de tåg som kommer från Malmö och som skall med båtarna till Berlin. Rätt löjligt egentligen, finns spår mellan Malmö och Trelleborg, men det är ju endast "Berlinaren" och godståg som rullar på denna linje... Det "fanns" ochså en kanonfin station med banhall men nu har ju som bekant gossarna på kommunen fått för sej att den kan man ju använda till annat, vi har ju en del som betalar skatt i denna stad ochså. Då slänger vi ut Trelleborgs Järnvägsmuseum och bygger något annat i den år 2050, det vill säga i mina ögon så kommer den att: 1: Rivas 2: Förfalla och då kommer punkt 1 in 3: Bygger något shoppingcenter 4: Bygger en konserthall Punkt 3 och 4 har varit uppe för diskussion, men jag vet inte hur det har blivit... MVH Kenneth
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Ja denna diskussionen har man hört till leda nu ett antal år...Det snackas om att bygga denna station och bygga en pågatågslinje men när det blir och hur den skall byggas därom tvista de lärde... Men vi får väl se hur det blir, nu var det ju borgarna som tog över i "Trellehulla" ochså så man vet aldrig vad de gör med våra pengar... MVH Kenneth
![]() |