![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Nu ser det ut som om N3v startat storstädningen inför TANE. Jag har likvärdiga banor inlagda i såväl 2010 som 2012. Roade mig att räkna antalet Obsolete objekt i 2012:s Content. Man är nu uppe i 75 stycken. För någon månad sedan räknade jag till 40. För min del är ett av resultaten att mina forsar i 2012 har stelnat till is.
Antalet Obsolete objekt ökar också något i 2010, nu 13. Här forsar det vidare. Rekommenderar att införskaffa 2010, som nu reas hos N3v; 10 dollar för boxed version. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Nisse, att objekt blir obsolete har ingenting med städning att göra, det beror på att det finns nya, uppdaterade, objekt att ladda ner.
Har du redan laddat ner dom uppdaterade objekten, så får dina obsoleta objekt en ZZZZ-symbol i CM (se bilden). Eller är det något annat som du kallar för obsolete???
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Precis som Ekan beskriver, om vi nu tänker på samma sak med Obsolete.
Att en kuid2:a som t.ex. Kuid2:xxxxxxx:xxxxxx:3 blir uppdaterad till kuid2:xxxxxxx:xxxxx:4. Då blir den med 3 på slutet Obsolete för dig.
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jag är av samma uppfattning som EoB:
Det sker dagligen uppdateringar av objekt i DLS och då ser man symbolen för "update available" tändas i CM. Det är bara att dra objektet till downloadfönstret och starta så uppdateras det och den gamla versionen somnar in (Zzzz). Om det nu är (Zzzz) som Nisse menar med obsolete ?