![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#25 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]() Citat:
![]() Det är helt rätt, du ser inte i AE vilken växeltyp det är. Jag förutsätter nu att det är en signalsatt och komplett rutt vi pratar om... Det går INTE att gå in och ändra växlarna, oavsett metod. Det simulatorn tar direktiv ifrån är spårdatabasen, inte world-filerna. Och har du sådana grejjer i ofas, får du krasch. Byte växlar i RE ja, men har du den minsta involveringen av en länkad signal till den växeln måste signalen väck... och har den signalen en försignal som hör till, så blir det bekymmer... Sannolikt behöver man köra en rebuild på rutten efter det... Och, rebuild i en signalsatt rutt blir helt fel. Kort sagt, nej, det går inte att ändra redan lagda växeltyper i en färdig rutt. Bort me signalerna - byta växlar - rebuild - ny signalsättning är det enda som gäller. ![]() |
|
![]() |
![]() |