![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
Nja, egentligen så var min hint att i arbetet oavsett om det är 3ds eller Gmax, så jobbar man med en modell i editorn som inte återger full textur-upplösning, vilket man ju inte heller behöver under modellerandet.
Om det i Gmax är inställningsbart i view-portens miljö eller ej låter jag vara osagt, det vet jag inte. Men, poängen är att även om det ser skräpigt ut när man jobbar, så är det bara i Gmax-miljön, så fort man använder sin modell efter Gmax-arbetet (i någon miljö...) så är original-upplösningen på textur tebax... ![]() |
![]() |
![]() |