![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]()
Hej Schulz, vi har sannolikt lika gamla "burkar" du och jag,
för cirka ett år sedan uppgraderade jag min Dell Dimension 8200 med en SEAGATE BARRACUDA 7200.10 320GB 7200RPM ATA/100 vilken jag delat upp i 4 partitioner. och ett grafikkort MSI GEFORCE 7600GS 256MB DVI AGP ekonomin styrde inköpen till stor del, och behovet av kapacitet resten. Inga bekymmer egentligen med själva jobbet som sådant. (förutom all ominstallation, eftersom detta föranleddes av en HD-krasch) Kör inga tyngre MSTS-applikationer, och det finns säkert ännu bättre kompatibla delar idag. Enda bekymret är som sagt RAM-minneskretsarna, vars design hamnade i en återvändsgränd, innebärande att om man vill öka den delen så börjar ju historien med anskaffning av ett nytt moderkort. Lycka till Schulz