![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#17 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
Även uppåt går det att ändra nivå-skillnader... såklart... såväl som klistra terrängen mot spåret. Gamla kända MSTS-principer hittar man, såsom vinkel på banken, vinkel på skärningen, bredd på rälsbädden etc... Olika regler för olika spår-definitioner, hittills har jag bara hittat 100m radie som minst.
En riktigt usel omfattning på dokumentation kan man väl lugnt säga. Även jag sliter mitt hår och försöker att få spåren att ansluta sig i en mötes-station... Vänta på att "aha-upplevelsen" ska komma, spårläggningen annars upplever jag som mycket trevlig annars... En hel del dialekter från MSTS Route Editor, men andra principer helt annorlunda. Brister finns det onekligen, men efter nu de första stapplande arbetena i editorn, så är det KRS som gäller för mig framåt helt klart. För de rutiner som man hittills har förstått hur dom fungerar, så går bygget väldigt snabbt att göra. Äventyret fortsätter, roligt är det... ![]() |
![]() |
![]() |