![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 277
|
![]() Citat:
Men det blir kortare bromssträcka om man lägger körspaken i nödbromsläge. Det beror på att när man nödbromsar med körspaken bromsar vagnen med både luft- och motståndsbromsen medan den bara bromsar med luftbromsen när man trycker på Nödstopp. Det skiljer c:a 5 sekunder från full fart till noll, vi provade båda sätten. Det känns också skillnad, när man trycker på Nödstopp är upplevelsen att ingenting händer på ett par sekunder medan nödbroms med körspaken känns direkt. Själv satt jag med ryggen i körriktningen när vi provade och kände helt klart skillnaden i bromsförlopp. //Lars S Senast redigerad av UP6936 den 2007-11-17 klockan 16:39. |
|
![]() |
![]() |