![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#33 |
Medlem
|
![]()
Engineer 'Dson' is back! Efter ett uppehåll från lokföreriet på några månader, har jag nu äntligen börjat jobba för CP igen
![]() ![]() Well, till bilderna då. Först och främst, fick jag bild nummer ett tillskickad av mig av en lokal tågfotograf. Bilden är tagen i Sicamous, vid den öppningsbara bron. Ledande lok är CP #9531, med CFEX #1055 bakom. Sen kommer 69 lastade spannmålsvagnar och slutligen CP #8673. Alla tre lok är av typen AC4400CW, och tåget har en längd på ca 1200 meter och en tågvikt på drygt ca 6500 metriska ton. ![]() Bild nummer två tog jag själv, på väg ner för den långa nerförslöpan (Inte alls lika brant som de kring Field och Revelstoke, dock) från Notch Hill ner till Chase och Lilla Shuswap-sjön. Här lutar det ca 10-15 promille konstant i ca 25-30 km ![]() Bild nummer tre tog jag också, när jag stannade till i Squilax, ungefär en mil nordost om Chase. Där behövs sällan bromsarna användas, utan det räcker normalt med de dynamiska bromsarna ![]() Fjärde och sista bilden tog jag i Kamloops, där jag nyss klivit av och lämnat över tåget till personalen som kör vidare på Thompson Subdivision... ![]() Ja, jag lovar. Jag SKA sluta drömma mig bort. Någon gång ![]()
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en. |
![]() |
![]() |