![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#32 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Rasande vackra vagnar, Mazz! Er diskussion av "shaders" begriper jag mej inte på men en tanke slog mig: både du och KMW bygger ju i Blender för RS/RW medan jag harvar på med Max/Gmax för Trainz. Jag och KMW hade ju ett lyckat utbyte av Xoa/Uoa7 för ett tag sedan och jag vet att du Mazz stödde detta starkt då och att du håller på med D-lok för olika simulatorer. Det vore ju befrämjande för hela tågsimulatorgemenskapen om vi kunde samarbeta. Jag vill minnas att jag och KMW hittade ett bra utbytesformat i .obj-filer. Med .mtl-filer och .psd-texturer skulle vi kunna ha ett samarbete av modeller!? Animationer är jag säker på att det går att hitta ett exportformat för också. På Trainz-forumet är det väl just nu mest Korvtiger och jag som bygger rullande material (Korvtiger bygger för övrigt i Blender numera) och några till.
Tror ni att denna idé skulle vara "hållbar"? Utan några tvång utan helt frivilligt! Om ni är intresserade så hör av er!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |