![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Snyggt som vanligt Björnl!
![]() Jag vet inte riktigt vad jag skall säga för att inte komma med plattityder... ![]() Några frågor bara: *) ser jag rätt i att kopplet har "hästsko" hålet vänt neråt istället för uppåt? om inte så ska öglan stå upp och inte hänga ner har Korvtiger lärt mig. ![]() *) hur löste man bromsarna för dessa vid införande av luftbroms? Kanske man slopade vagnarna, vilket också skulle förklara hur man löste problemet med höjden på kopplet.... Eller införde man luftbroms och höjde kopplet? Tänker på att det väl var luftbroms som gällde 1930? |
![]() |
![]() |