Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Arkiverade forum > Lokaltrafik

Visa resultat för omröstning: Hur bör Saltsjöbanans framtid se ut?
Den bör behållas som järnväg och utan förändringar medan byte till Tvärbanan kan ske i Sickla 3 15.79%
Den bör behållas som järnväg med ett extra spår i Slussen medan byte till Tvärbanan kan ske i Sickla 7 36.84%
Den bör bli spårväg runt gator på Södermalm och till en dyr Slussenterminal, kopplad med Tvärbanan. 9 47.37%
Antal röster: 19. Du får inte rösta i den här omröstningen

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-09-13, 19:43   #5
railfanatic
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jockes Visa inlägg
Har du inte redan fått allt detta förklarat för dig på SSS's forum? Dessutom anser jag en A32 som riktigt bekväm, det höga ryggstödet gör mycket.
Jag har inte fått förklarat, varför man skall skrota en bantyp som kan utvecklas åt oändligt många håll med t.ex. betydligt snabbare tåg. Med spårväg kommer utvecklingen till ett stopp. I långa loppet kan aldrig spårväg som bantyp vara bättre än järnväg. Och dessutom, hur ofta kommer A32 upp i 80 km/h? Uppenbarligen väldigt sällan då jag har åkt Saltsjöbanan och den har kört snabbare än A32 på både Tvär,- och Nockebybanan.
  Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:04.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009