![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#32 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
|
![]()
En nödvändig förändring har gjorts i skripten, som kommer att påverka STWs vägskydd.
Om man i fortsättningen vill använda STWs vägskydd, så måste STWs v-signaler uppdateras. Jag har redan gjort denna uppdatering och den kommer att vara tillgänglig när nästa version av signalsystemet släpps. Fem objekt är uppdaterade till trainz-build 2.9 i STWs vägskydd (inga gula utropstecken längre) Denna uppdatering påverkar inte vägskyddets funktion på något sätt. Följande gäller för "standardsignaler" tillsammans med signalsystemet. 1. Om det är en nyare (trainz-build >= 2.8) "standardsignal" som använder den senaste tekniken och taggen distant, eller taggen repeater, har värdet 1 (ett), så ses signalen som en ”icke huvudsignal”. 2. Om man lägger till en tagg (signaltype) i extensions containern så kommer signalsystemet att se den som om det vore en svensk signal av den typen. Exempel (config.txt). Kod:
. . trainz-build 2.9 extensions { signaltype 17 } . . 3. Om varken punkt 1 eller punkt 2 uppfylls, så ses "standardsignalen" som en huvudsignal. Om "standardsignalen" är en huvudsignal, så finns förutsättningen att det kan fungera.
__________________
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2011-11-03 klockan 01:16. |
![]() |
![]() |