![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#5 |
Senior Member
|
![]()
Då var båda maskinerna igång.
Tänkte presentera lite vad det sitter i dom, och vad det kostar i runda slängar. Senare ikväll när dom har top-perfomance kommer jag jämföra dessa 2 burkar med en Intel P4 , 3.06 och en AMD XP2200+ . så att ni ser skillnaden. Dessa specifikationer. Jag kör med samma grafikkort i alla datorerna för att få ett jämnare resultat. Dom här datorerna förutsätter att du har lite komponenter sedan tidigare, t.ex. grafikkort och cd-läsare o.s.v. Det grafikkort jag kör i testet kommer inte ge "bra" resultat, däremot fyller den meningen med testa, samma kort i alla burkar, så ser man skillnaden. Dator 1 AMD Duron 1200mhz - cirka 500:- MSI Moderkort - 750:- 256mb DDR pc2700 - cirka 550:- 40gb Seagate hårddisk - 750:- Geforce 2 MX440 - ? Miditowerlåda - 400:- Dator 2 Intel Celeron - 1700MHz - 700:- MSI moderkort - 700:- 256mb DDR pc2700 - cirka 550:- 80gb Western Digital Hårddisk - 1000:- Geforce 2 MX440 - ? Miditowerlåda - 400:- Lite ungefärliga priser, bara för att ni som är intresserade ska få en liten aning om vad det skiljer sig i pris, och att man Inte behöver det allra senaste och dyraste för att ha en bra dator som duger till det mesta. Återkommer med bilder från benchmark. // Håkan www.msts-akuten.com || www.whoxnet.nu Edited by - Decibel on 07 January 2003 15:25:11 |
![]() |