![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
|
![]()
Visst bör det ha kunnat dra även med smalspårskopplet, men det var väl både enklare, och säkrare att bara koppla med buffrarna (hmm, vad blir det för ord egentligen?) och skruvkoppel. Men man måste ju även ha smalspårskopplet kvar, för tex smalspårsvagnar och överföringsvagnar utan vagnar på. Där blir det ju lite svårt att koppla med normalspårskoppel..
![]() Så lite om modellen: Den röda blaken som kopplet (smalspår) sitter på, ska ha runda hörn (se bilderna som blev länkade) och hål i plåten. Där hålen är, ska även ena "benet" för normalspårskopplet sitta, dem sitter för nära nu tycker jag. Och så ska dem yttersta vara smalare. Men, det är ju inte färdigt än! Men tänkte så du inte missar något ![]()
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |