Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Guider/tutorials - DTG - Train Simulator

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-11-08, 17:18   #3
boande
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Strängnäs, Sweden + Nerja, Spain (Vintertid)
Inlägg: 96
Smile Tack Purce

Det var mycket information i de olika länkarna du bifogade.

Jag har studerat dem och hittade en hel del information som jag inte hittat
tidigare.

Givetvis hade jag stavat fel, det ska heta AFB, ursäkta!!

Jag har tyckt det är lite rörigt med alla olika signalsystem som kan användas och
dessutom används samtidigt. När ett kopplas ur tar annat system över skyddet.
Den enda bana som AFB verkar fungera för mig är Munich to Augsburg. Här har jag
fått det att fungera med ICE 3. Men ursprungliga anvisningarna att ställa
bromsen på 22 % är fel, bromsen ska tällas på 0 (noll) för att man överhuvuud
ska få igång tågsättet!

Vet du vilka rutter som AFB och liknande fungerar?

Jag har nu suttit några dagar och kvällar och provat, provat mm. Men det blir inte så långa tider på dagarna eftersom jag hellre är ute i solen - jag bor ju i södra Spanien under vinterhalvåret!

Jag blir lite irriterad över de långa tiderna det tar att ladda en rutt!
boande besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:13.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009