![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Strängnäs, Sweden + Nerja, Spain (Vintertid)
Inlägg: 96
|
![]()
Det var mycket information i de olika länkarna du bifogade.
Jag har studerat dem och hittade en hel del information som jag inte hittat tidigare. Givetvis hade jag stavat fel, det ska heta AFB, ursäkta!! Jag har tyckt det är lite rörigt med alla olika signalsystem som kan användas och dessutom används samtidigt. När ett kopplas ur tar annat system över skyddet. Den enda bana som AFB verkar fungera för mig är Munich to Augsburg. Här har jag fått det att fungera med ICE 3. Men ursprungliga anvisningarna att ställa bromsen på 22 % är fel, bromsen ska tällas på 0 (noll) för att man överhuvuud ska få igång tågsättet! Vet du vilka rutter som AFB och liknande fungerar? Jag har nu suttit några dagar och kvällar och provat, provat mm. Men det blir inte så långa tider på dagarna eftersom jag hellre är ute i solen - jag bor ju i södra Spanien under vinterhalvåret! Jag blir lite irriterad över de långa tiderna det tar att ladda en rutt! |
![]() |
![]() |