![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Nu snurrar det runt i skallen igen - och givetvis handlar det om Trainz 2012. I februari lade jag ut min DVVJ med Dalslands kanal i Forum. Sedan dess har jag ominstallerat 2012. I samband med presentationen av min kommande bana, DJ (ingen Forum-kommentar - men det är jag van med) nämner jag att DJ skall kopplas ihop med DVVJ.
Lade in DVVJ i 2012 och upptäckte bl a att ljudsignaltavlorna (STL-X) höjts en meter och fått en tilläggsskylt med frågetecken samt ändrats till STL 3.3, krysstavlorna har försvunnit eller ersatts med okonfigurerade sådana och att alla lutningsstolparnagått upp i rök. Det finns fler fel men gitter inte att ta upp dem. Det troliga är att felet ligger i den obegripliga spara-funktionen. Jag gick in i DVVJ-routen, gjorde några förändringar och klickade på spara. Resultatet redovisar jag i tur och ordning i bilderna nertill. Texten i tredje skylten förstår jag inte. I Bild 2 ändrade jag Default till sessionsnamnet. Har letat efter hjälp om sparande i 2012 i Trainz-manualen, på nätet och i N3v:s How-to guides. Bara nitlotter. Så frågan är; hur bär jag mig åt att spara spår och signaler på ett tryggt och säkert sätt i 2012? Finns det något sätt? Eller är det något som N3v bedömer som oviktigt? Nisse |
![]() |
![]() |