![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Har en liten tanke, hur ser interiören på huset ut i TANE? Tänker blir den mörk/skuggad då ljuset inte når in? För i TS2010 (som jag antar att senaste bilderna är ifrån) så är väggarna på insidan lika ljusa som på utsidan så man skulle ju vilja mörka ned interiören för att få upp realismen lite till. Men eftersom du använder samma textur till utsidan som insidan så vill man ju inte göra en kopia av den och mörka ned eftersom man då får två texturer, vilket drar mer minne. Så jag tänkte att man kan använda sig av två material istället, ett till polygonerna som pekar utåt som är som samma som du har nu och ett annat material till insidan, där du pekar på samma textur som till utsidan men att du drar ned materialets ljushet i 3dsMax. Då får man en textur precis som nu, men olika ljushet inne och ute. Men om TANEs grafikmotor redan sköter om det så skulle det ju innebära att man får "dubbelt så mörk skugga" inomhus, vilket kanske inte är önskat.
Hursom, bra jobb med texturen denna gången, mycket naturtrognare färger! ![]()
__________________
-k- |
![]() |
![]() |