Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-10-21, 14:35   #11
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
Det är inte samma som funnits i Trainz sedan urminnes tider, där man ger den en matcap (/bild på en reflection ball, googla det) så man får fakeade reflektioner?
Gjorde ett experiment med Du:

gjorde en "kristallkula" med massa påskliljor och grenar på som jag döpte till win_reflect.tga, sen maskade jag ut fält ur den och klistrade på win.tgas fönsterrutor, win_alpha.bmp ändrades ej. Sen ställde jag om parametrarna i byggprogrammet och expotererade en dummymesh för att få ut texture.txt-filerna och in med allt i Du.
MEN, om det nu går att få dynamiska reflektioner i vattenytor borde det gå att få även på glasytor, hur kanske N3V talar om om hundra år
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 2015-10-21 135506.jpg (252.3 KB, 134 visningar)
Filtyp: jpg 2015-10-21 135637.jpg (258.5 KB, 135 visningar)
Filtyp: jpg 2015-10-21 135646.jpg (109.3 KB, 136 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:51.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009