![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#7 | ||
Senior Member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Stockholm, , Sweden.
Inlägg: 2 003
|
![]() Citat:
Det är ändå så många andra bra saker med Cx vagnarna som väger upp. T.ex. :Utomordentliga ståplatser (som det ska vara i T-vagnar! C20 ska vi bara inte tala om) :Snabbare öppning och stängning av dörrar (speciellt om någon fastnat) :Mindre chans till urspårning om en växel läggs om under tåget (C20 har ju en tendens att delas på mitten ![]() :Större variation av tåglängder :Inredning som inte blir lika skitig :Inte lika högt insteg (i C20 behöver ju rullstolar speciella ramper för att ta sig ombord, värdelöst!) :Irriterande "pip-ljud" när dörrarna stängs, speciellt på vissa vagnar där man testat med en högre signal vilket resulterar i att man kan få ont i öronen, speciellt "känsliga personer". Nä, det finns nästan inga fördelar med C20. Den ända riktiga fördelen är komforten som på det hela taget är riktigt bra, förutsatt att man har sittplats. Annars så är det mesta med C20 rena skiten. Mvh Mikael R / http://marc.fateback.com ![]() PS. Det där Lukas har skrivit om bullernivån i decibell, Observera att det är rena gissningar. Det skulle vara väldigt intressant att mäta bullernivån i ett Cx tåg jämfört med C20 och pipandet från dörrstängningarna. Jag tror själv inte att det skulle bli så stor skillnad. Edited by - Mikael on 27 February 2003 22:09:56 |
||
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
tack till stw och alla ni andra... | jswmusic | Trainz - Allmänt om Trainz | 5 | 2005-03-02 13:09 |