Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-09-18, 01:40   #6
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 817
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av germundal Visa inlägg
Jag tror tyvärr största problemet är att vi handskas med väldigt gamla signaler och script, gjorda redan under railworks tiden väl? Tror helt enkelt dessa script/objekt inte hanteras så bra i nyare TS versioner.
Först tänkte jag att det låter rimligt men när jag tänker efter så får jag det inte riktigt att gå ihop: I tracks.bin sparas väl ingen information om signalscripten utan det är ju en förteckning över var alla spårrelaterade objekt är placerade. Även en nyare/bättre programmerad signal/skylt är ju ett objekt som länkas till spåret på x antal ställen, så mängden data i tracks.bin borde bli densamma om jag inte missar något.

Jag har ju trixat lite med signalscripten och de kan säkert städas upp en del men det kräver programmeringskunskaper som övergår mina. Men jag skulle snarare tro att det är mängden 3D-objekt som gör att det går trögt t.ex. runt Stockholm. Hur är det med LOD-nivåer på alla newS visuella objekt (spår/signaler/ktl-stolpar/bryggor)?
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:56.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009