Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-10-01, 14:50   #8
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev niofem

Jag trodde att det skulle vara så, att hastigheten ibland sänks till 270 för natt därefter ökas till 300 km/h. Men när jag tänker på det, varför sänka hastigheten med 30 km/h för att 1 km senare öka den med lika mycket igen?!

Jag håller helt med dig, dessutom är det otroligt svårt för att inte säga omöjligt att bromsa från 300 till 270 km/h på bara någon kilometer! Jag menar; i 300 km/h kommer man cirka 80 meter per sekund...
____________________


/ Lukas Nilson

www.s-klass.cjb.net
Precis som du skriver är det lite svårt att hinna bromsa ner på den korta sträcka man har på sig. Fördelen är att nödbromsen i TGV Duplex inte griper in och bromsar. Så man kan köra vidare utan att bromsa ner på dom ställena. [8D]

Jag skall in i RE och ändra hastighetstavlorna så att man slipper dom där partiella hastighetssänkningarna.


Mvh, R o g e ®
Moderator Svenska 3D-Tåg
Regler
Rogge besöker inte forumet just nu  
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
England - Frankrike Kvarne Off-topic 2 2004-06-13 23:30



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:40.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009