![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#3 |
STW-member
|
![]()
tufftuff är nog den som har bäst koll på det där, men bumpmapping finns det vet jag.
som Fredrik säger det finns ju LOD men det är ju bra o va lite restrektiv med polygonantalet om man kan, det är ju inte många som sitter på superdatorer hehe. 10000-15000 borde väl räcka för ett väl detaljerat lok som inte slösat polygoner i onödan, men i slutändan är det ju upp till den som bygger modellen som avgör, Trainz har ingen direkt begränsning per objekt. på denna sida hittar du Content creation guide där allt står om hur man gör configar och sätter upp saker i 3dsmax/gmax m.m. http://www.auran.com/TRS2004/contentcreators.htm här är en sida med lite tutorials http://www.auran.com/TRS2004/learning_f.php /Tomas |
![]() |
![]() |