Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-08-31, 17:57   #3
Tomas
STW-member
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Vännäs
Inlägg: 2 073
Skicka ett meddelande via MSN till Tomas
Standard

tufftuff är nog den som har bäst koll på det där, men bumpmapping finns det vet jag.

som Fredrik säger det finns ju LOD men det är ju bra o va lite restrektiv med polygonantalet om man kan, det är ju inte många som sitter på superdatorer hehe. 10000-15000 borde väl räcka för ett väl detaljerat lok som inte slösat polygoner i onödan, men i slutändan är det ju upp till den som bygger modellen som avgör, Trainz har ingen direkt begränsning per objekt.

på denna sida hittar du Content creation guide där allt står om hur man gör configar och sätter upp saker i 3dsmax/gmax m.m. http://www.auran.com/TRS2004/contentcreators.htm

här är en sida med lite tutorials http://www.auran.com/TRS2004/learning_f.php

/Tomas
__________________
Tomas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:42.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009