Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-09-23, 17:44   #24
Rojje
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av gec44-9w
Hur gör man för att få en fin inbromsning då?.
I simulatorn känner du inte hur tåget bromsar och där blir det lite svårare. Några justeringar får du ju göra, men undvik att lossa helt fär att sedan bromsa igen osv.
I verkligheten går det inte att säga att om du kör i 100km/h så bromsa 0.8 kg så stannar du efter x antal meter. Det är så många faktorer som spelar in. Känsla, linjekännedom, erfarenhet, banans lutning, vädret och bromstalet på tåget. Sedan bromsar varje tåg olika, t.o.m på pendeln. I ena körriktningen har du en bra broms, efter byte av körände undrar man om det är samma tåg.
Det beror på att tågbromsventilen i hytten är olika sliten. En äldre variant av tågbromsventil består av många ventiler, kanaler, fjädrar osv. som ger en individuell bromsegenskap hos den tågbromsventilen.

Hoppas det vart någorlunda förståeligt, att ge ett rakt enkelt svar går inte
__________________

M.v.h Rojje
Rojje besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:56.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009