![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#26 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]() Citat:
Den lösningen är ju dock inte så kul kanske. Jag har en lösning med skript med som faktiskt funkar bra, knepet där är att inte använda vanliga AI'n alls utan istället sätta upp allt med PathControl, AutoDrive och ev. PathTrigger för automatisk växling även för manuella tåg. En liten bugg är dock att försignalerna till infartssignaler ute på enkelspåret inte slår om efter ett tåg passerat men det kan jag leva med och är ju bara visuellt. Gjorde ju en demo-rutt innan jag la trinz till sidan, det jobbiga kvar var bara att skriva en beskrivning för det hela hehe. Får se om jag kan ta mig i kragen en dag. Det är dock ingen "snabb o enkel lösning" men i slutändan blir körningen desto intressantare.
![]() |