![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
|
![]()
Har det hänt något nytt på sistoende?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]() Citat:
![]() En bekännelse... Det har kommit ett 150-års-jubileum och ovanpå det märkliga saker som jobb ivägen... oförlåtligt, jag vet, men men... Nu har jag spenderat lite tid på att få klart C3-vagnen till NMJ-släppet, men den är strax klar den me... Så, snart blir det luft i seglen på JBJ2 igen... Hawk hade rutten nere hos sig ett tag under NMJ:s signalsättnings-fas hos Totte, men nu är det min tur igen... ![]() Jonatan: Jo, en smalspårsbana vore finfint och trevligt... Håller med, såklart.. problemet är ju tiden bara, ska man ha in en smalspårsbanan i rutten, som det ska vara nån vettig mening me, så blir det betydande tidsåtgång för en sån sak och just nu är det bättre att bli klar me rutten, tycker jag... Senast redigerad av Mazz den 2006-09-28 klockan 00:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
|
![]()
Ah...B6 vagnar. Men det vet du väl, att det skall vara ett Hg framför och ett efter (humle & dumle tågen)? Ja, eller ett Du och ett efter (stockholmspendel före -73). Dom funkar ju också finfint att hänga ett ånglok framför...
Fint jobbat och kul att du kommit ingång med JBJ2 igen!
__________________
Mvh Pirpen |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Gnesta, , Sweden.
Inlägg: 587
|
![]()
Eller som i Gävle ett ånglok vänt åt varsitt håll i vardera ändan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
För god ordnings skull, så ingen tror att det är jag som har varit duktig...
![]() Det är Robban som är byggherre til B6-vagnarna, jag har dock på just dessa lagt på foto-texturer, som jag påpassligt nog fick tag på i Gävle... Inte riktigt klart än, men nästan... Pierre, jo jag är medveten om dessa tåg, men gillar nog mest "riktiga" loktåg, med ett lok, med rundgång o härligheter vid slutstationerna... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
|
![]()
Om man nu endå kunde göra rundgång utan att msts kraschar/hänger sig så vore det jue kung.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 88
|
![]()
När man ser dessa bilder, går tankarna till 1976, tidig sommarmorgon, första tåget till Alingsås, (förutom dubbelspåret, förståss..) Hg +B6. Saknas bara en gammal FV1 så är nostalgitrippen fullständig! ( för de av er som är för unga att ha upplevt en FV1 så var det en 2 axl resgodsvagn som hängde och slängde i alla lokaltåg på den tiden...)
Jag bugar och bockar och längtar efter att, ur minnets garderob, få glida fram i ett riktigt 70 tals tåg på en linje så nära verkligheten det bara går!! Tack pojkar! Lasse J |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|