![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Tack för era svar, vet inte om detta har hjälpt än men ska kontakta en dator support, hårddisken ska ändå in på lagning då fläkten låter något förj*vligt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
huhum...
psu (nätagg) eller cpu (processor) eller hårddisk, kan ni bestämma er?? eller är det rentutav någon annan fläkt???? jag säger såhär: min psu låter som ett aber, men den låter så, inget att göra åt direkt så där (den låter mest av alla mina 5 fläktar)... funderar på att byta ut den ngn dag... en psu på 500 watt kostade mig typ 500-600 kommer inte ihåg exakt vad... en hempc tror jag inte drar mer än typ 300... beror lite på cpu... säg vilken fläkt så blir det bättre, har inte fattat än vilken det är...
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Om nätagg krånglar så funkar inte datorn riktigt bra. Kan t.o.m. inte starta datorn alls. Jag lämnade in datorn och han bytte ut nätagg två tillfällen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Hej
Kollar man runt riktigt noga så kan man få ett nätaggregat för en 300 spänn men då får man montera detta själv. Min fläkt från nätaggregatet låter ochså för jävligt, men det är ett enkelt och billigt aggregat och en billig låda (lägger hellre pengar på det som skall vara i lådan). Men när det finns några kronor över skall jag byta ut aggregatet så det låter lite mindre och ljudisolera lådan. Men jag har ej heller hört att hd skall ha en fläkt??? Man kan sätta dit en hårddiskfläkt men den låter för j.....t Är det kanske tjall på fläkten som sitter till grafiken? MVH Kenneth
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Då var man återigen back on track, fick tillbaka hårdisken efter ha varit på en 2 veckors reperation och fått sin cpu fläkt utbytt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Ett tips är att köpa silent-grejer!
Jag köpte ett sånt nätagg. och det är mycket tystare, än det "skräp" som följde med lådan. Mitt förra moderkort (Abit NF7-S) var utrustat med en liten fläkt och den började tjuta som fasen (det var visst ett vanligt fel på dessa!). Lösningen blev att köpa en fläns istället = knäpptyst. Kompisen köpte ett Geforce 7600 silent, som ger bra prestanda och är utan fläkt. När det gäller chassifläktar, så köp en kontrollpanel till dom. Visst, dessa grejer kostar lite mer, men det är dom värda!
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|