![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Nuförtiden räcker det nog inte med att maila. Du får nog lyfta luren och slå dem en signal. Tyvärr är några firmor nonchalanta när det gäller att svara på mail. Har man "lurats" eller bedragits på stora summor bör man försöka lösa det till sin egen fördel genom att kontakta myndigheter som t.ex. KV. Men det är ju givetvis upp till dig. Men jag hade iaf inte bara låtit 6000 kr flyga bort.
__________________
You'll Never Walk Alone
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 922
|
![]() Citat:
Jag tänker absolut inte bli lurad på detta. Jag ska ha en likvärdig eller bättre tv! Servicefirman har sagt att dom ska köpa en ny åt mig. Men när????? Gäller att ligga i och tjata på dom om det nu...
__________________
Mvh Pirpen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
Ort: , , .
Inlägg: 212
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() gå in på http://www.arn.se/ och kolla där kan du få kontakt med en konsumentvägledare som kan hjälpa dig eller här Adress: Konsument Sundsvall 85196 SUNDSVALL Besöksadress: Kulturmagasinet E-post: konsument@sundsvall.se Telefontider: Mån 09-11 Tis 09-11, 14-16 Ons 14-16 Tors 14-16 Telnr: 060-191208 Faxnr: 060-129640 Tag kontakt med dem direkt ! oftast löser sig problemet ganska fort när butiken får ett brunt kuvert från ARN Ps. efter att ha jobbat med försäljning av elektronikprylar i 35år blir jag alltid lika förbannad på butiker som skiter i sina kunder. Du har ingen anledning att hålla dom om ryggen, utan snarare ett ansvar att dra fram dessa i ljuset för att varna andra från att råka ut för samma sak om du behöver råd kan du kontakta mig på mail direkt. Senast redigerad av pussgurkan den 2007-09-23 klockan 10:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Hej
Ja då kan jag berätta om motsatsen, nämligen snabb och enkel service utan en massa frågor!!! ![]() Min DVD-brännare pajade, den läste inte skivorna, testade en massa olika skivor men det funkade inte. Plockade ur DVD:n och åkte in till Siba med den och berättade för dom vad felet var. När jag gjort det så sa killen att det finns utbytesgaranti på den och därför skulle jag få pengarna tillbaka. Fick pengarna och gick bort till hyllorna och hittade en annan modell som jag ville ha, tog den, gick till kassan och betalade utan några frågor och strul. ![]() Om jag får strul någonstans så brukar jag bara säga det att jag tar kontakt med Konsumentvägledaren i kommunen. Då brukar det inte ta många sekunder tills dom ger med sej. Det brukar hjälpa i de flesta fall. MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 922
|
![]()
Ja ni har rätt, va fasen ska jag hålla dom om ryggen för. Det är ju dom som gjort fel, inte jag! Och även om butiken inte slarvat bort tv, så är det ju dom som valt servicefirma och servicefirman som i sin tur valt speditör...
Det var hos Dustin Home jag köpte tv´n. Och såklart dom jag ringde när den gick sönder. Enda hjälp jag fick då av dom var ett telefonnummer till Anovo, som sköter servicen. När jag ringer Anovo, så säger dom åt mig att göra en felanmälan på deras hemsida och sen ska ett bud komma och hämta tv´n. Efter felanmälan får jag en bekräftelse i ett mail och sen händer inget. Ringer dom efter en vecka och då förstår dom inte alls varför BT-transport (sköter transport kund-service-kund) inte hört av sig???? Anovo ger då mig ett telefonnummer till BT-transport och säger att det är bättre om jag ringer. Jag tycker detta är lite knäppt, men ringer ändå. BT-transport säger att dom inte kör i Sundsvall och det är en annan firma som ska hämta tv´n åt dom. BT-transport tycker att det är konstigt att den andra transport firman inte ringt än, så dom ska ringa dom och be dom ta kontakt med mig omgående. Sen går det snabbt. Andra transport firman tar kontakt och vill hämta tv´n direkt. Jag säger att jag behöver packa ner den och dom kan hämta den efter kl. 14. Vid 17-tiden den 15 augusti kommer det en bil och hämtar tv´n. Och än har den inte kommit in till service... Efter tv´n hämtades till service och nu har jag nog ringt 10 gånger till servicefirman, utan att få annat till svar, än att dom inte vet var tv´n är. Detta jäkla pissiga svar efter några gånger stått en halvtimme i telefonkö, fy fan! Dustin Home mailade jag om detta och jag vet att dom läst mailet, då jag fick ett mail från dom, som troligen skulle till servicefirman: Vi har en kund osv... Jag mailade då tillbaks att dom måste skickat mailet fel och sen har jag inte hört nått av dom. Den 14 september togs ett beslut av servicefirman att ge mig en ny tv, då dom inte vet var min gamla är. Dom tog dock ej kontakt med mig och berätta detta, utan det fick jag höra den 19 september, då jag ringde dom. Då sa han jag prata med på servicefirman att jag skulle få en likvärdig eller bättre tv. Vem som bär skuld i försvinnandet och hur dom (butik, service, transport) gör upp skiter jag i. Jag vill bara ha en ny likvärdig tv! Jag ringde i fredags senaste gången, då jag vill veta vad jag ska få för tv. Men då kunde han inte se/säga om dom köpt nån, om den var på väg eller vad det är för tv. Men imorrn eftermiddag ska jag kunna få svar på det sa han. Hoppas jag får det också!? Jag tycker detta varit en jäkla cirkus och det måste ju vara helt fel att jag som kund ska ringa både servicefirman och transport bolaget. Enda jag borde ringa är ju butiken jag köpte tv´n ifrån och sen borde dom ordna resten. Kan lägga till att jag sparat (levt snålt!) ihop och köpt tv´n kontant. Trodde också att Dustin var seriöst, då det är stort och funnits ett tag...
__________________
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2007-09-23 klockan 16:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Då vet du att man ska behandla sådana butiker såsom du blir behandlad, dvs skita i de som inte bryr sig om sina kunder. Precis som Kenneth skrev väljer man ju det företag man blir bäst bemött på.
Själv har man inte haft problem när ens Xbox 360 pajat. Jag kunde få en ny enligt den 3-åriga produktgarantin som finns. Jag bara lämnade tillbaka den, påstod att jag snackat med Microsofts kundsupport om att lämna in den för en ny hos återförsäljaren och fick den nya. Anledningen för att jag ljög var att det skulle annars ta flera veckor för MS att få in den och skicka en ny (dvs man var tvungen att skicka konsolen till närmaste reparationsställe i Europa, i detta fall i Tyskland och det är inte det billigaste, man får stå för frakten dit, vilket inte är billigt pga vikten). Så därför är det bäst att försöka få en ny produkt på det fortaste sättet. Återförsäljaren hade ändå fått ge med sig om jag sagt att jag inte ringt MS support, bara att hota med ARN. ![]()
__________________
You'll Never Walk Alone
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Hej
Att hota med ARN och liknande är ett jäkla effektivt sätt.... Finns flertal exempel på hur det kan gå om man bara nämner dessa. Tex då när Elgiganten körde med sin "Lägsta Pris Garanti"....Då fanns det människor som satt hemma och skrev ut prislistor från nätet på exakt samma varor som fanns hos Elgiganten och sedan gick till butiken med dessa. Butiken nekade som vanligt men det räckte att man nämnde tex KO eller ARN eller liknande så fick man rätt. Men sedan ändrade Elgiganten och ett antal andra butiker sina rutiner så att man inte skulle kunna fixa med prislistor på nätet.... Till Pierre vill jag bara säga "STÅ PÅ DEJ!". Det lönar sej. Det kan vara svårt som enskild person att rubba på de stora nissarna men de brukar mjukna till slut. Jag kan bara hålla med dej att det är inte du som skall ta kontakt med de andra firmorna utan det är den så kallade "huvudleverantören" som skall göra det. Man brukar få ett telenummer att ringa eller så får man ett samtal från de som skall hämta prylarn för att bestämma tid...Är man då inte hemma vid den överenskomna tiden får man fixa transport själv. Sen var gång man lämnar något ifrån sej så skall man ha en kvittens/kvitto på att man lämnat ifrån sej prylar, men det säger ju sej själv, oavsett vad de säger som skall hämta grejorna. Får man inget kvitto så kan de bara vända i dörren, jag hade inte lämnat ut grejorna då. Men jag hoppas det löser sej för dej...Skall bli spännande att följa fortsättningen på denna historia annars lär väl Sverker dyka upp som en annan skribent skrev här... MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|