Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-11-19, 00:51   #1
UP6936
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 277
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Conny_87
Mja nödbroms är alltid en ren friktionsbroms då man inte litar på det elektriska då det behövs nödbroms. Däremot om man slår spaken i nödis, då får du elbroms fram tills dess att du går över "klacken" på körspaken. Då kopplas allt elektriskt bort och enbart blocken jobbar.
Det är nog det det beror på när man känner att körspaken tar hårdare. För den ger ju lite elbroms innan du hunnit ner med spaken i botten.

Sen tål vagnen inte mer än 2 nödbromsar i 90 km/h på rad. Detta pga den höga friktionen i blocken som orsakar enorm värme.
Aha, intressant, för det var som sagt märkbar skillnad på förloppen.

//Lars S
UP6936 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:00.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009