![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Mja, så särskilt imponerad var jag i alla fall inte...
Finns faktiskt rutter till MSTS som är lika väl detaljerade som filmklippet. Synd bara att allt ska vara så in i vassen "amerikanskt". Vi får hoppas att man även tänker lite mer europeiskt och att det följer med lite "flera europeiska rutter", gärna smalspår typ "Rhätische Bahn" och Österrike...(de japanska rutterna kan vi klara oss utan den här gången... ![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
![]() Ge RailSimulator eller MSTS2 ett år, så lär det nog vara fint så det räcker... Om nu någon orkar bry sig förståss, när det redan finns de optimala simulatorerna i MSTS eller Trainz, eller föralldel det tågfotande som forumet numera sysslar med i huvudsak. Varför bry sig om att en ny simulator klarar så mycket mer vad gäller antal polygoner, storlek på texturer osv... Grundbultar för en underhållande simulator, men varför bry sig när vi redan har de trygga simulatorena som funnits sedan länge... Förstår inte riktigt hur ni tänker egentligen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Guest
|
![]() Citat:
Att köra amerikanska godståg kan ju vara en grej "over there", men jag hoppas att MSTS 2 kommer i en speciell "europeisk version" med europeiska rutter (gärna stambanan Stockholm-Malmö, tyska ICE-rutter etc, etc), men nu så lutar det åt att det blir precis som nuvarande MSTS, fokus på det "amerikanska", tyvärr... Och då spelar det ingen roll hur jkla snyggt MSTS 2 är eller blir, det blir en besvikelse för oss tågsimmare i Europa... Och jag börjar bli väldigt less på dessa orange BNSF-lok... |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
MSTS2 kommer med 2 nordamerikanska rutter och 2 från europa enligt infon på hemsidan.
Dessutom kommer du just kunna köra Stockholm-Malmö då denna finns med i WOR-databasen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Men, det jag försökta säga är att är det inte mest rimligt att vi har förhoppning på att en ny simulator är så pass kraftfull att den kan hantera näst intill kompromiss-lösa fordon, näst-intill kompromisslös natur osv osv... Ovanpå det har den all funktionalitet som verklighetens järnväg har...
Om en sådan simulator ser dagens ljus, spelar det väl ingen som helst roll om det inte finns rätt rutter eller rätt fordon ut ut boxen?? Vi sysslar väl med det här för att det är roligt att utöva, inklusive att bygga? Och, rätt fordon och rätt rutter kommer väl då så småningom? Iallafall om simulatorn används och inte är sågad jämsmed fotknölarna, för då är ingen intresserad av att skapa nått material till den heller... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Kanske lättare att bygga nya rutter
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2004
|
![]()
Vad gör jag för fel när jag ska titta på denna video, för mig blir det bara en massa laddhack och en bild vart 5:e sekund typ. Försöker spara den först för att se den lokalt för att slippa laddhacken men det blir samma sak ändå. Har en bärbar dator på 1.6 Ghz och Windovs Vista Home Premium.
![]() |
#8 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]() Men kommer 2an? Jag har bara hört massa rykten... ![]() Och kommer 2an vara bättre än KRS?
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|