![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
|
![]()
Många bilder från Idre, som jag nyss kom hem från. Det vita täcket som ligger på marken och träden kallas för snö.
![]() 1. Uppvärmning inför utförsåkningen med 5 kilometer längd ute på de vackra myrarna. 2. Sen kväll i stugbyn. 3. Dimmigt... Femton meters sikt på toppen. 4-5. Kvällsåkning. 6. Två frusna rullbatterier i Västliften 2. 7. Utsikt i Tävlingsbacken. 8. Vart ska han ta vägen, tro?? Varning! Mer kommer... Har ni tröttnat på det här inlägget bör ni inte titta på nästa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare Krille400
|
![]()
1. Vegetation.
2. Vägval. 3. Inte bra. 4. Utsikt mot toppen från Syd. Det fina vädret kom såklart när vi skulle hem. 5. Påskris av den större modellen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Bra bilder från ett trevligt ställe!
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Trevligt, Idre är bättre än Sälen, men sämre än Åre, om man frågar mig.
Liftwaffe får jobbiga problem om man slänger upp knappen på "hyllan", eller om det nu var blåst som orsakade stoppet. Alltid extra jobbigt om det klara vädret kommer dagen man ska lämna de trevliga skidorterna, men å andra sidan finns det perioder då man har fint hela vistelsen, för att på sista dagen få en rejäl dimma och blåst, så man längtar hem. Bilder på liftar är alltid trevligt, även vegetationen är väldigt fotolockande. Men det ser glest ut på kvällsåkningen, ibland gillar man den faktiskt, fast folk är väl slut redan efter en vanlig skiddag. Du gjorde nog rätt med att åka längd först, otroligt fin naturupplevelse.
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare ssg
|
![]()
Ååå, längtar tillbaka till Hundfjället en oerhört nu när jag ser dessa bilder. Jag spana in Idrefjäll rätt mycket från Hundfjället minsann
![]() Snygga bilder. Gillar främst kvällsbilderna, snygga ![]()
![]() |
#6 |
Tidigare Krille400
|
![]()
Tack för de orden.
![]() Schulz: Knappen orsakade inga problem, utan liften gick som vanligt. ![]() Kvällsbilderna är lite folktomma ja, men liftarna skulle just till att stänga, så de flesta hade nog åkt hem. Eric: Själv kunde jag inte se Hundfjället p.g.a. dimman, och hade det inte varit dimma så hade jag ändå inte vetat var det låg. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|