![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Fint bygge!
Just den maskinen i Nora som Bengan pratade om (Nr 1306) har jag två bilder på... därimot tror jag inte dom är till någon större hjälp då antingen drivhjulet tar upp hela bilden eller den är snett frammifrån på långt håll... Men om du vill ha dom kan jag skicka dom. I så fall: Vill du ha dom här eller per mail? Sidor om Sb/S2: http://www.nbvj.nu/fordon/anglok/sb.htm http://www.mjhobby.se/webarkiv/Ritni...C5nglok_S2.pdf Du har kanske sett dom, men ändå. ![]() På http://www.smj.org/bildgalleri/train...nglok&lang=sve står: "Fem lok byggdes. Man försökte genomföra en standardisering genom att använda samma typ av panna som i litt E/E2 och samma typ av hjul som hos litt B." Detta kanske gör hjuleriet aningen lättare! ![]() Lycka till! -k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
13 bilder skickade till din Hotmail.
Vet inte om du har den kvar och om dom kom fram.
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Tackar och bockar alla bidrag är varmt välkommna.
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Två sidor om Sb/S2 Nr 1307. På sida 2 på den övre länken finns en bild på hjulen.
http://www.skanskajarnvagar.se/lok5g.html Nr 1307 försvann sedan iväg över kattegatt till Danmark där det rullar än idag: http://veterantoget.dk/materiel/damp/s1307.html Sb/S2 har slidstyrning av typen Heusinger. Här är en ritning över hur den fungerar (på Tyska) http://www.dlok.de/115.htm Om du kan ge mig din mailadress så skickar jag mina privata bilder också. ![]() -k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Arbetet fortskrider om än väldigt långsamt, för tillfället försöker jag få till någon form av underrede, en ytterst jobbig del som knappt syns i verkligeheten men dessvärre alltför väl i trainz.
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Skitsnyggt.
Bara att hoppas. Att det löser sig, utan allt för stora problem med underredet.
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Ser riktigt bra ut! Jag tror inte vi skulle dö om du har improviserat lite
![]() Huvudsaken är att det ser övertygande ut, och det gör det utan tvekan! Jag vill också tillägga att Slidstyrningen till Sb/S2 oftare kallas Walschaert än Heusinger. Heusinger är vad dom kallar den i Tyskland(och tydligen på ritningar i sverige) Mer om Walschaert/Heusinger finns att läsa här: http://en.wikipedia.org/wiki/Walschaerts_valve_gear http://home.new.rr.com/trumpetb/loco/wdiagram.html
__________________
-k- Senast redigerad av korvtiger den 2008-07-27 klockan 21:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|