Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-01-20, 11:22   #1
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

X2000 till Trainz bygges med Milkshape - gratisprogram

http://chumbalum.swissquake.ch/index.html
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2009-01-20, 21:48   #2
sealpower
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Luleå
Inlägg: 444
Skicka ett meddelande via MSN till sealpower
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
X2000 till Trainz bygges med Milkshape - gratisprogram

http://chumbalum.swissquake.ch/index.html
Dessvärre börjar ju även milkshape, precis som gmax och wings3D, att vara lätt utdaterade för att passa de nya simulatorernas standard.
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne
sealpower besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-20, 23:17   #3
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
Standard

För den som är intresserad av Blender så finns en liten lokbyggarbeskrivning på följande sida:
http://www.44090digitalmodels.co.uk/...lender_tut.pdf

Dock är den, som de mesta på internet, skriven på engelska.
mvh .... Mats
__________________
MatsH besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-21, 16:21   #4
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
X2000 till Trainz bygges med Milkshape - gratisprogram

http://chumbalum.swissquake.ch/index.html
Milkshape är ett sharewareprogram! Testa i 30 dagar sedan är det bara att betala om du vill fortsätta använda det. Blender är annars det bästa programet då det är helt gratis.(även om du använder det i 31 dagar) Den har dessutom till skillnad från gMax en inbyggd render, som man kan använda eller om man vill kan man kompletera med Yafray-rendermotorn.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-21, 16:54   #5
Json
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: At the east side of nothing
Inlägg: 1 024
Standard

Om man nu är bekant med Gmax verkar det ju vara bättre att fortsätta med Gmax?

Konvertera till .3ds går, även om det är lite bökigt...
Json besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-21, 18:44   #6
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Annars kan man exportera via en .obj-fil till blender från gmax och därifrån till .im eller vad MSTS(2) och KRS nu använder för filsorter.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:31.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009