![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
http://www.ekeving.se/index.html EDIT: Är det fram eller baksidan, som bilden föreställer. Tänkte bara på. Är det baksidan, så sitter armen på fel sida. Dom svenska semaforerna pekar bort från spåret, meddans tyska t.ex. pekar in mot spåret. Om jag nu inte, är helt ute och cyklar.
__________________
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2009-04-14 klockan 15:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Ekan: Man tackar, gräset är en sk particleeffekt (egentligen hår som är grönfärgat) och fungerar bara när man renderar i Blender. Skulle jag exportera det till Trainz så skulle jag få en platt tom polygon. Och räcker det inte med alla JVC och greenery-grönsaker du har?
![]() Bengan: Har kollat runt på sidan. Det står mycket bra där, men jag undrar fortfarande om 2 och 3 vingade semaforer inte har något annat läge än "kör varsamt/sidospår" när man inte kör in på ett sidospår. Typ en grön och en röd. Annars är allt klart som korvspa'! (där fick jag till det ![]() Sedan skulle jag vilja ha bilder på flervingade semaforer där bägge/alla vingar är i fungerande skick. Jag underar nämligen hur det ser ut med dom stag som styr vingen. (syns tyvärr inte på min render)
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Försökte göra en render med textur, men det ville inte Blender, så jag försökte få den att funka i Trainz istället. Fick aldrig scriptet att fungera så jag har kontaktat MatsS igen för att han (förhoppningsvis) ska hjälpa mig. Resten av pinnen fungerade dock, testade aldrig animationen, men den funkade fint i gMax.
Är fortfarande lite detaljer kvar, som baksidan på de färgade glas-skärmarna, hela pinnen ska upp lite så man ser stenen den står på. Hoppas att ingen har polygonfobi då denna pinne ligger på 901 polys. ![]()
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]()
Ser
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
ser fantastiskt ut! nu kan man börja bygga lite äldre banor
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Tillbaka igen. Som ni kanske har läst så har jag samarbetat med svenolov och nu har han fixat ett script så att min semafor fungerar. Den är numera ett vanligt objekt som du kan sätta var du vill. Sedan styrs animation och ljus av en osynlig signal som sätts ut på spåret.
Sedan så har jag fixat lite med texturer. Kommer också att göra en tvåvingad. Trevingad kommer jag inte att göra. Sedan så har jag funderat på om man skulle göra T-semaforer när man ändå är i farten. Får prata med Svenolov om det. ![]()
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Västergötland
Inlägg: 258
|
![]()
Jag måste säga att den ser väldigt bra ut
![]() Det är alltid roligt med lite äldre objekt ![]() Ser fram i mot att få ladda ner den ![]()
__________________
/ MVH Elias |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|