![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
För mig har det i denna situation hjälp att ta bort mappen cache och filen assets.tdx från där du installerade trainz. Detta kanske inte är rätt sak att göra, men det BRUKAR funka för mig.
![]()
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Om inte Bönans förslag fungerar.
Gör ett nytt försök att starta CMP:n. Men stäng ner alla onödiga program som kan ligga och jobba i bakgrunden först. Sen bara vänta, vänta och vänta och gör absolut ingenting annat på burken. Om du skulle få för dig. Att installera om allting som sista utväg. Så glöm då inte. Att kopiera av local-mappen och spara den någon annanstans på hårddisken. I den mappen. Har du allt installerat och den kan du senare importera på nytt.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Litet förtydligande bara:
1. Gå in på C>program>auran>trs2006 och kopiera local mappen till något bra ställe. Det är nämligen där alla nadladdade och byggda saker finns så att du sedan kan rädda din bana. 2. På samma ställe. Ta bort mappen cache och filen assets.tdx. Starta spelet. För mig så startade det direkt. 3. Om nr 2 inte fungerar. Installera om. Starta spelet. Stäng v spelet. Ta den localmappen som du kopierade i steg 1 och byt ut, inte skriva över den lokal mappen som finns i C>program>auran>trs2006.
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Tack för förslagen. Jag testade med att ta bort den mappen och filen gick inte för den kördes i ett annat program och jag testade att starta Trainz men inte ens den blå start rutan kommer upp så jag installerar om det, men det gör inget för banorna är ju sparade, tack för tipset!
![]() Jag återkommer så snart jag har installerat Trainz och kollat om den fungerar.
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]() ![]()
![]() |
#6 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Angående X2000 (Grålle) och dom allra flesta av mina ommålningar. Så behöver man ha, orginalen installerade p.g.a. boggie, enginefile m.m. inte är ihop packade i cdp-filen. Allt detta material, finns på Svenska Tåg-skivorna 2004 & 05. Sen finns några enstaka grejer på DLS, så som X2000. Har du orginal Reginan installerad??? EDIT: En länk till en sida, här på forumet. Där alla orginal-loken finns för nedladdning. http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...ghlight=regina
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2009-07-21 klockan 22:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Tack för länken nu så säger CMP att det inte något är fel på filen men jag det konstiga är att jag försöker att lägga in reginatåget och andra lok i Trainz. Men där inne i TRainz händer inget det är ju skumt för jag gör så att när jag har filerna där så laddar jag dom sen open Edit och efter det "commit". Sen säger den att dom blev installerade. Men den kanske måste ladda ett bra tag eller något sånt, Eller bara otur!
![]() ![]()
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|