![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Nu börjar jag tröttna på detta först velar M31 an.. men kanske e löst men me fel motor ljud.... min driver command har FEL ( å kan inte använda det) mina Svenska objekt har också FEL, andra Rules har med fel jag kan fortsätta skriva men orkar inte..
Jag borde ha rätt att kräva ett nytt spel av Auran (detta gäller TR2006) och enligt konsumet lagen räknas det nu som om att jag köpt ett TRASIGT / EJ FUNGERANDE SPEL så har någon något förslag va man kan göra när drygt 40% av allt material mm i TR 2006 har FEL/ERROR/ FAULTY mm. UTAN anledning så får objekt FEL MM...visst att installera om de går ju men då hotas GBG CITY å andra rutter som jag kämpat med i 5-8månader vilket jag vägrar göra.. Även massor av built in som jag inte rört har FAULTY ( går inte att öppna pga ERRORFEL)....AVANCERAT ALLSÅ....
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() Senast redigerad av GBGtram den 2009-10-17 klockan 22:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Och dessutom är de "kuids" som han visar i bilden INBYGGDA så då är det sant det han säger!
dessutom hände det med massor av inbyggda "rules" som tex. Driver Command, Decouple, det är sjukt!
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Jag öppna CMP som vanligt och så ser jag plötsligt detta:
Hallå nu e de något med mitt Trainz som e koko...
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Pröva att högerklicka och välja "Revert to orginal" på dem som har faulty, funkar bara på built-in.
![]()
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
nu försvann utropstecknen iallafall men som du ser så e typ resterande 35% fel på har röda utropstecken och typ25% e de svenska materialen hur kan man fixa felen där?
Här en en anledning varför men vad bytyder den å vad ska jag göra för att åtgärda detta????? En sak till om du har kuilden: <kuild:67375:1233> så var god å rapportera detta till mig, jag skanar den å vet inte vad detta e för..?!
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() Senast redigerad av GBGtram den 2009-10-17 klockan 23:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
du har inget mer bra tips för de hjälpte inte konstigt nog...?????????!!!!!!!!!!!
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
|
![]()
det går ej att använda åäö i texturer eller som namn på im filer
as-is kan man strunta i då det är ett otillåtet stickord i config.txt Senast redigerad av pussgurkan den 2009-10-18 klockan 00:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
jaha men jag har inte ändrat något sådant e orginalet antar jag men hur gör jag för att få bort utropstecknet då? har de på nästan alla svenska föremål!
![]() |
#9 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
För att börja från början, hade du haft alla dom här felen när du insta. spelet första gången, hade det kanske på sin höjd varit aktuellt med återköp/byte eller liknande av spelet.
Att dra upp svarta listan är, lindrigt sagt, onödigt. Annat vore om hundratals spel skulle ha sålts med div. BEVISADE fel och Auran vägrat att göra något åt det. Nog om detta. Anledningen till att det finns eller dyker upp utropstecken mm är att man lättare ska kunna spåra fel, och få reda på vad felet är. Ett felmeddelande betyder inte automatiskt att sakerna inte fungerar, t.ex så brukar material från äldre ver. av Trainz ofta generera div felmedd. i senare ver. men ändå fungera utan problem. Högerklicka i CMP på några av dom objekt som nyligen har fått fel eller slutat att fungera och välj weiw errors/warnings/faulty och titta om det är många som har samma fel t.ex, och berätta sen gärna för oss som vill hjälpa dej att lösa problemen, vad som står i dom, och ge oss lite ledtrådar. Det underlättar en hel del om man vill ha hjälp, om man så tydligt och noggrant som möjligt beskriver felet/felmeddelandet, inte bara slammsigt berättar att man har div felmeddelanden, annars kan vi lika gärna öppna VM i gissningstävling. Hände t.ex allt detta helt plötsligt, eller har saker och ting slutat att fungera allt eftersom? Du gjorde inget speciellt den 16-17/10 i spelet (ledtråd till dej)? En inte allt för kvalificerad gissning är dock, att din databas behöver repareras.
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Jo de jag skrev kanske inte va bästa rubriken men mitt Trainz har så mkt FEL error bara sådär rätt uppå ner så man typ blir tokig eller ja arg iallafall..
Felen kom rätt plötsligt å vad jag vet har jag varken märkt eller rört ex: Driver Command , jag hade bara då installerat Lans GS M31 som inte riktigt vill fungera ( nr 380 hytten) men sedan så har min senssion på GBG City försvunnit å sånt tar jag ju inte bort frivilligt, så jag gjorde en ny senssion och skulle lägga till MC tram route å de va då jag såg att min Driver command sa error ( se bilden).! Så jag här inte tagit bort något. Jag kommer nu att visa bilder på en del fel medellanden och error saker: Om det är att min databas behövs repareras hur gör jag då? BILDER PÅ ERROR/FEL 1 bilden: Min Driver Command : ( revert to Orginal) revertade jag till orginal igår och på CMP säger den att Driver C... e oki.. men i spelet får jag upp denna ruta. 2 Bilden på ca: alla mina Svenska material som SV. Spåren, byggnader mm har ett rött utropstecknen å här e Felmeddelandet, de står likvärdigt på alla Error rutor. Jag e inte 100 men för mig känns de som att den rutan betyder att jag ska flytta svenska tåg mappen in till TR2006 någon stans? hmm jag tror att jag kommer med fler bilder å något mer fel annars va dessa 2 de största felen för mig hoppas att någon kan lösa detta ![]() ![]()
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() Senast redigerad av GBGtram den 2009-10-18 klockan 12:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Om du inte står ut med alla felmeddelanden och röda utropstecken i TRS2006.
Så tycker jag, att du bara ska använda materialet som är gjort och är avsett för TRS2006. Mycket utav materialet, som du har visat upp. Är gjort för TRS2004 och tidigare versioner och är inte avsett för TRS2006. Kan ju nästan jämnföras med, att du har en Sonys VHS-video och att du köper en DVD-skiva utav Sony och kräver att VHS-videon ska kunna läsa av DVD-skivan bara för att det är samma märke och tillverkare. Tycker att vi får vara glada, att så mycket annat material fungerar i TRS2006. Som egentligen inte borde göra det. Är man missnöjd med, att andras material ger en massa felmeddelanden i TRS2006. Så får man då antingen acceptera detta eller skapa eget material som inte ger dessa felmeddelanden.
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
En ännu enklare analogi Bengan är att det inte går att stoppa en kvadratisk kloss i ett runt hål i de där små läraktiga leksakerna som 3-åringar får leka med på dagis. Krävs en IQ på ca 45 för att lösa problemet. Känns rätt övermaga att klaga på tillverkaren av leksaken i det läget.
![]() |
#13 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
Jag har letat överallt efter ett kuild nummer finns de kvar än är till funktionen MSL Door controll.. Se bilden å var snäll å kolla om du skulle ha de liggandes i ditt CM ( P)?!
..95% av alla fel försvann när man tog bort mappen assets iallafall...
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|