![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
![]()
Jag misstänker att ni har hittat gammal dokumentation, eller är kravet på 2.48 för att kunna exportera till RW? Själv exporterar jag bara till trainz, så där kan jag inte hjälpa er. Hur det ser ut i äldre versioner av Blender vet jag inte heller då jag bara har använt 2.49
Blender 2.49 kan öppna Collada utan problem. Även det fria versionen av Sketchup kan exportera Collada. Collada är inte samma sak som .3ds men även det formatet bör gå att öppna i blender.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga" -- Nils Ericson trainz.datorsystemdrift.se
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
|
![]()
Jag tror problemet är att Python inte stöder senare versioner av Blender!? Har försökt förstå mig på detta, för att kanske kunna skapa nått själv, men gav upp för att det verkar så himla invecklat och krångligt...
__________________
Mvh Pirpen |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
|
![]()
Men om man har v. 2.5.4 av Python så ska det fungera vad jag har hört, men det gör det inte för mig!?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 62
|
![]()
Snacka om att krångla till allting extra mycket :S
För det första? Hur installerar man plugginset i Blender... I zip-filen med pluginset finns bara massa *.py filer... och en mapp bpymodules, i den åter en massa .py filer... Vart ska man lägga dessa? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
|
![]()
Som jag har förstått det så ska man i mappen Blender, som ligger under Blender Foundation, skapa en mapp som man kallar blender, i den skapa en mapp som man kallar scripts och däri lägga alla plugins.
Så förstog jag att man skulle göra. Dokumentationen finns här: http://home.exetel.com.au/randomsoft...l_09.html#inst Senast redigerad av Bombardier Train den 2010-02-14 klockan 21:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
|
![]()
c:/Program Files/Blender Foundation/Blender/.blender/scripts/ enligt dokumentationen. Glöm inte punkten före blender!
__________________
Mvh Pirpen |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Hej! Jag försöker också få in en Sketchup-kreation i RW. Och jag han en fråga:
Vad heter filformatet man ska spara i från blender? Tacksam för svar ![]()
__________________
Mvh Wasso Senast redigerad av Wasso den 2010-02-14 klockan 21:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 62
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|