![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Du har då blivit för jäklig på att bygga.
Ser med spänning, fram till nästa bild på bygget.
![]() |
#2 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Eftersom jag missbrukar detta forum som en personlig loggbok (heter visst blogg idag) så kan jag ju berätta lite vad jag gjort idag: 1. Städat huset 2. Handlat mat 3. In på datorn - mejl från korvtiger med synpunkter på tendern - rättat till och skickat. (bl.a. kol- och vattentagningsanimeringar, texturförbättringar och allmänna småfel). Installerat STW-koppel[gett upp mina egna från GSJ-vagnarna - äntligen]! 4. Gjort ljudinspelningar av F-loket (youtube) och massa andra ljud - för senare bearbetning i Audacity[klippa och mixa]. 5. Käkat lite och kollat TV-programmet(normalsvensk sysselsättning) - inget intressant! 6. snickrat till gångbord och panna till F-loket: (bilden visar en 1700 polygoners förlaga till F-lokets panna(OBS ingen fallossymbol) som jag renderat ur olika vinklar för att ha som texturförlagor. Jag hoppas få ner det till 3-400 polygoner till slut[varje "pannband" är en något förstorad och starkt förkortad kopia av pannan{skall bort sen}]. Sotskåpsfronten är "svarvad{lathe} från en linje. 7. Tagit välförtjänt "timeout"! PS: gmax kan ju inte rendera? Men det finns ett underbart tyskt program "Hardcopy" som är gratis och duger precis lika bra! DS.
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
![]()
Det ser mycket bra ut lan!
![]()
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Å gud asså... jag måste ha den snart! *försöker greppa bilden från skärmen*
![]() |
#5 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Återkommer:
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
en hejare på bildredigering..
för den där bilden på trenden kan inte vara äkta ![]() ![]() Jag sitter mållös och.. tja, jag vet inte.. men.. den.. den vill ja ha ![]()
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]() Citat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2009
|
![]()
Otroligt bra arbete!
![]() ![]()
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
jag är Martin göth men jag heter gp3119 på hemsidan jag har f1200 i modell från heljan det är ljud, ljus och ånga. grymt lok
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|