![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2007
|
![]()
Aha
![]() Vill någon vänlig lägga upp samma guide här på forumet så jag också kan läsa? ![]() EDIT: Löste sig så ja kan läsa filen, men blev inte ett dugg klokare! Blender är helt obegripligt i mina ögon, tror jag ger upp det här med byggandet snart :/ Senast redigerad av Kenny den 2010-02-15 klockan 02:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Prøv 3D Canvas, den anbefaler jeg på det sterkeste. Selv om Pro versjonen koster litt, så kan du bruke 3D Canvas til å lage modeller i mange format, med mange eksport/import muligheter.
http://www.amabilis.com/ ![]()
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Ja jag tror också att ska man bygga i 3d för RS/RW, så är det 3d canvas man ska ha. Blir minst strul då och det går att exportera direkt till RS/RW!
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2007
|
![]()
Hm, jag får sätta mig och kolla på detta ikväll när jag kommer hem från jobbet. Lyckades dock tillslut få över modellen från Sketchup till Blender igår, alltid ett litet steg på vägen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Nu har jag äntligen lyckats installera RS-pluginset, men när den exporterar så står det bara att det är några sekunder kvar av exporteringen, men inget händer på ett långt tag. Det här står i form av dos-meddelande. Någon som vet vad som är fel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Hur installerade du det?
![]() EDIT: Och vilket filformat var det??
Mvh Wasso Senast redigerad av Wasso den 2010-02-15 klockan 18:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Filformaten är .igs och .ia. När jag tittade i mappen Blender foundation så såg jag att mapparna .blender och scripts redan finns, som följde med installationen. Så det är bara att lägga mappen med RS-pluginset under mappen Scripts.
Tidigare trodde jag man skulle göra de där mapparna själv. ![]() Men jag har fortfarande problem, se tidigare inlägg. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|