![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Håller på för fullt med ett signalsäkerhetspaket tillsammans med Svenolov som scriptar samt Bear som betatestar. Dessutom filar jag på en guide till äldre tiders banbyggande.
Såhär ser det ut nu, mer kommer: ![]() 1. Växellykta (spårspärrslykta kommer) 2. Spårspärrar, centralt och lokalt omläggbar för höger urspårning (vänster, dubbelklotsig och ev. även flerspårig kommer), 3. Hinderpålar i flera varianter samt normalsektion från 1916 (finns även för 891mm spårvidd) 4. Försignal.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Sverige (Falun)
Inlägg: 261
|
![]()
Jätte snyggt!
![]() ![]() ![]() ![]() Får man göra en liten begäran? om du skull kunna vara vänlig och göra också till 600mms spårvidd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Vad syftar du på. Har tyvärr ingen normalsektion för 600mm, men om någon har/vet var det finns så kan jag göra en.
Spårspärr ska jag väl kunna fixa.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Jag har säkert normalsektioner för 600, 891 och 1021 mm i gömmerna men av skäl som du förstår är jag inte så benägen att leta rätt på dom! Normalspårsvarianten verkar väldigt lovande - kanske jag äntligen får till min Säröbana (den osäkra Polsk-Tyska varianten gör mig galen). Bra jobbat!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Sverige (Falun)
Inlägg: 261
|
![]() Citat:
Tack, jag syftade i första hand på spårspärr och växelklot skulle inte sitta fel.. samt Försignalen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Alla signaler sätts ut som scenery objekt, dvs på samma sätt som hus och sedan kopplas de till en osynlig signal på spåret. Därför kan man använda alla signaler till alla spårvidder. (Alla signaler är lika stora för alla spårvidder)
Spårspärrarna är lite annorlunda då jag misstänker att klotsen är mindre ju mindre spårvidd. Men det är hyfsat enkelt fixat.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
spårspärren ändrar inte storlek beroende på spårvidd.
här har du ett exempel på det http://www.flickr.com/photos/13947502@N03/1429411111 det är en länk från (Vk) Västervik från spår 3. hittade även ed bild från (Vk) Västerviks driftplats del (Jy) Jenny)(hst) med tre skens växeln på Västerviks driftplats med tanke på spårspärren storlek. http://www.flickr.com/photos/michael...on/2297301859/
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Eftersom detta är treskensspår och 1435mms delen av spåret trafikeras mera regelbundet än 891mms delen så använder man nog 1435mm klotsar. (om det skulle vara olika storlekar)
Notera dessutom att det är klotsar av en modernare (fulare) typ. Om det är som du säger, att det är samma storlek, så sparar det mig massor av arbete. Jag får testa och återkomma med en bild så får ni säga vad ni tycker.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|