Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Scenarios och scripts

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-05-25, 21:50   #2
hgkn
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Kista, Sweden.
Inlägg: 763
Wink

Har lite svårt att förstå vad du menar. Har du trigger på spåret som rälsbussen kommer på och den passerar bommarna innan den kommer till perongen då kanske du skall minska meterantalet på öppningenn av bommrna till mindre en 20 meter.
Men jag tror du menar att tåget kommer in till perongen mot bommarna och då vet ej bomanläggningen om du skall stanna eller passera så då blir bommarna nere.
Jag har löst det med en osynlig växel, osynligt stickspår och osynlig stoppbock. Kör man manuelt får man lägga växeln själv annars styrs det med automatiskt med AI och "Junction Normal Rule"
Efter att konfigurerat bomanläggningen brukar jag sätta ut ett lok i suviver för att se hur det fungerar. Jag drar också ihop det osynliga spåret för att få så liten brytning som möjligt på det vanliga.
Detta använder jag osynlig stoppbock "Heurtoir Invisible KUID: 53425:10002 "
osynligt spår och osynlig växel.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg hgkn_20100525_0000.jpg (256.2 KB, 127 visningar)
__________________
hgkn@bahnhof.se
hgkn besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:40.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009