Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-07-27, 23:31   #1
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz Visa inlägg
nix pix, håller inte med...

I sak är det ingen skillnad, MSTS har också PayWare. Elände när någon använt sådana fordon i aktivitet.
Att modellerna nu blir mer väldetaljerade, med bättre texturer, så innebär det även att produktionen tar längre tid. (okey, jag själv är ingen referens, för det tar mer än lovligt längre tid... )
Tänker du på Rc-loket, som inte ens har en cab? och ser ut som skam i texturerna.
Titta på RC-loket bakifrån, så blir halva sidan på loket suddig!

Eller (inte för att vara otacksam, utan istället oerhört tacksam) att denna underbara modell X7 har en lite "ful"cabb ,nu är det inte så noga för mig, jag kör nästan aldrig från cabben, så jag kommer inte att sakna den på RC direkt och på X7 kanske det kommer något bättre framöver

Jag tycker också att vägarna med mittlinjer ser för sorgliga ut i RW.
Det var "tusen" år sedan som road-fix kom till MSTS och tog bort fenomenet.
EDIT: Detta har löst sig

Att sedan marken ser ut som soppa i flera sekunder, innan den har fått skärpa i kamera 4....!!!!
Tänk om bara det kunde fixas, då skulle jag vara helt nöjd
Bifogade bilder
Filtyp: jpg ugly_road.jpg (95.6 KB, 79 visningar)
__________________


Senast redigerad av Hawk den 2010-07-28 klockan 02:01.
Hawk besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2010-07-27, 23:53   #2
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hawk Visa inlägg
Tänker du på Rc-loket, som inte ens har en cab? och ser ut som skam i texturerna.
Titta på RC-loket bakifrån, så blir halva sidan på loket suddig! Måste man lägga in Rivatuner?
Finns det inget som heter mipmapping i RW ?
Eller (inte för att vara otacksam, utan istället oerhört tacksam) caben till X7

Jag tycker också att vägarna med mittlinjer ser för sorgliga ut i RW.
Det var "tusen" år sedan som road-fix kom till MSTS och tog bort fenomenet.

Att sedan marken ser ut som soppa i flera sekunder, innan den har fått skärpa i kamera 4....!!!!
Anledningen till att RW ser ut så där för dig är inte att RW har dålig grafik, utan att du har ställt in grafikinställningarna i både RW och CCC, och dom stör ut varandra, vilket leder till en dålig presentation.

Till exempel: Rc loket, sidorna blir fula av den anledningen att du antagligen har AA aktiverat i både RW och CCC, vilket leder till att ingen av dom fungerar.
Och mipmap får du ställa in i CCC.

För övrigt, är det verkligen så hemskt att RSC släpper payware ? hur skulle dom annars finansiera sitt arbete ? utan en inkomst så kan dom inte betala sina arbetare, och då får vi inga uppdateringar.

Vill du inte betala för payware så finns det mycket bra material på uktrainsim, och på trainsim.com, och många andra sidor.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-07-28, 00:35   #3
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Standard

Hej
Jag har aldrig påstått att jag har något RC-lok!!
Men jag har sett bilder, som kanske inte presenterats här i forumet
Jag själv har inte dubbelt av några inställningarna i RW och CCC förövrigt
Edit: Jag hade inte riktig pejling på detta
Jag skall köpa ett den dagen någon duktig målare fixat en ren snygg textur, som inte blir suddig.
Om du tänker efter så finns det inga andra lok i RW som har den sudd-effekten..
__________________


Senast redigerad av Hawk den 2010-07-28 klockan 02:07.
Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-07-28, 01:43   #4
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Thumbs up

Hej Marcus
Du är en pärla
Du hade helt rätt, jag hade faktiskt en inställning i CCC "kantutjämning", som stod på 2X by defult, hade inte tänkt på det.
Nu satte jag en bock använd programinställningar och då blev vägarna helt perfekta
Men Anisotrop filtrering har jag på 16X i CCC, tror inte man kan ställa in det i spelet.
Kanske även RC loket ser bättre ut nu


Nu blir det hux flux mycket roligare med RW
Bifogade bilder
Filtyp: jpg fin-road.jpg (154.4 KB, 75 visningar)
__________________


Senast redigerad av Hawk den 2010-07-28 klockan 01:49.
Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-07-28, 10:07   #5
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Skönt att det löste sig för dig!
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:44.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009